Jag ville bara lyckas med något...

Dagen känns som ett enda stort BLÄ.
Ja, till och med avritningen av mönstret till tunikan var omöjlig.
Tillslut fick jag nog, jag såg inte dom röda strecken till storlek 34/36, så jag gick och hämtade en svart tuschpenna och ritade i strecken på mönstret så jag skulle kunna rita av ordentligt och snabbt.
 
Kanske inte så bra, för pennan gick igenom pappret och förstörde förmodligen mönstren på andra sidan...
Men det sket jag i idag, jag ville bara lyckas med något!
 
Sen skar jag ut mönstret, och insåg att jag sett en precis likadan tunika på "Lyckliga jag" eller vad gamla Vero Moda på Adelsgatan nu heter.
Tror dom tog/tar 399 för sin, det kommer inte min kosta mig i alla fall 
 
Dammsugningen gick i alla fall finfint.
Jippie, alltid nå´t.
 
Så drog vi och handlade på Granngården, och när vi var på väg med hö, halm och hundmat till kassan ser min mor detta, pekar och säger...
 
 
"Oj kolla, det var ena väldigt dyra diskborstar det där, är dom galna här eller...?"
Jag (i torr ton): Det kanske är väldigt speciella diskborstar.
Morsan: "Ja, för det där priset, då ska dom fan diska av sig själva då!"
Mm, det var ord och inga visor det från min mor, o
ch så skrattade vi, och jag fotade såklart diskborstarnas svar på Chanel.
 
Och idag köpte jag min sista plastback till arbetsrummet!
Nu är det helt klart och jag ska fota och visa någon dag här framöver.
Dock är det synd att jag inte fotade INNAN nystylingen också av rummet, men nu får ni hålla tillgodo med.
Inga "före och efter" bilder, bara efter.
Nu ska jag se "Project Runway", dom lyckas säkert bättre än jag gör med mina små alster
Vi se imorgon innan jobbet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0