Med en dåres envishet...

Uppe och jag har hela morgonen till mitt förfogande!
Jag vaknade till och med före alarmet, kände mig utvilad så då är ju allt fina fisken.
Dessutom är jag glad att jag motstod impulsen att inte gå och köpa godis igårkvälls.
Jag tog två apelsiner istället, vilket innebär att jag inte är "socker-bakis-trött" heller.
Huvudet är klart som...
Korvspad...?
Irk..)
 
Hade svårt att släppa tanken på barnjackan ( Herregud vad jag tjatar även här... förlåt...) och med en dåres envishet sabbade jag hela "På spåret" genom att stå ute i köket och fundera vid strykbrädan likt Professor Baltazar.
Vände, vred, klippte spillbitar, tänkte (med hjärnan i korvspadet...), tänkte och tänkte.
När jag hade tänkt i nästan en hel timme (i alla fall från och till, lite data blev det emellan) var jag tvungen att sätta mig och se på "Skavlan".
Anna Wahlgren var ju med för att försvara sin heder efter dottern Felicias "bomb-bok" förra året.
 
Och jag vet inte jag...
Alltså jag hade hoppats på att Anna hade varit LITE MER strukturerad i sina svar.
Jag kan verkligen förstå att det måste kännas överjävligt att bli uthängd på det där sättet som Felicia nu tydligen har gjort.
Jag har ju boken, men har inte hunnit läsa den ännu.

Anna Wahlgren är ju "Sveriges-supermamma-rättesnöre-Barnaboken-författare".

Hm, ja, sonen får gärna skriva en bok om mig, men helst efter att jag lagt näsan i vädret och att den ska ha NÅGRA försonande drag åtminstone 


Men jag tyckte Anna inte hade några vettiga svar på Skavlans frågor, när han nu väl fick ställa några frågor.
Hon pladdrade på om totalt oväsentliga saker och när hon skulle svara på frågorna så tyckte jag hon svamlade ännu mer.
Hade jag varit Anna hade jag nog inte ställt upp i tv och fösökt rentvå min heder...
Jag tyckte nog snarare att det blev mer tändvätska på elden faktiskt.

Och använder man verkligen ordet "kullar" om barn...?
"Jag har fått tre kullar med barn", som Anna uttryckte sig, är det inte bara djur som får "kullar"?
Jag gillade inte det ordvalet, men man kanske säger så...?

Själv har jag i så fall bara fått TVÅ kullar med barn, en son år 2000 och en "dotter" 2011.
Varav den ena skulle jag i så fall bara dela in i ordet "kull", för hon är ju HUND 
Min lilla sladdis, fniss.
 
Sen lever vi alla våra liv och får stå till svars för dom på ett eller annat sätt.
Om det så är barn eller andra i ens närhet som ifrågasätter.
Man får försöka hålla sig så mycket i mitten som det bara går, det ska åtminstone jag försöka göra.
 
Sonen ska inte ha ett skit att kunna hänga ut mig på, för allt dumt/bus jag gjort i mitt liv.
Det gjorde jag lååååååååååångt innan han var född, så det vet han inte ett skit om.
Tack och lov 
Nu är det dags för dusch, piff och promenad till jobbet, vi ses imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0