Morgonpuss...

Hemma från jobbet igen och det var -3 grader när jag travade hemåt.
SVINKALLT utan långkalsonger eller åtminstone benvärmare på benen.
Men hem kom jag och nu har jag både ätit frukost, druckit kaffe och nu té för att få upp värmen igen.
I köket var det tävling om mattes gunst idag...
 
 
Vem ska gulla och få egentid FÖRST med matte...?
Det blev Leo som drog vinstlotten idag...
 
 
Milou blev såklart sur och var tvungen att försöka visa vart skåpet skulle stå genom att "dominera" Leo med lite pussar...
 
 
Gick inge vidare kan jag meddela, för då gick kaninen till attack och (den icke så tuffa) jakthunden...
 
 
 
... slängde sig genast på rygg och lät kaninen bestämma.
Som vanligt.
Det är väl lite som jag och sambon det där...
Ni får väl gissa vem som är vem i vår konstallation 
 
Så vart det lite flingor och försök till att samsas ändå för dom små ulltussarna.
Omöjlig kärlek om ni frågar mig.
 
Och hur kommer dagen att se ut?
Jo, jag ska piffa nu och sen SY.
Är skitladdad och tänker slutföra barnjackan idag.
Har bestämt mig för en rå kant till kragen på jackan ALTERNATIVT sy på en snedslå över sömmen.
Det beror på om det blir för tjockt och klumpigt eller inte.
Men klar ska den bli och sen får vi väl se om NÅN vill ha den.
Och nu tänker jag köra igång.
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0