Det är ljusare ute...

Insåg förut...
Att för bara en månad sedan, då var det mörkt redan vid 14.30-tiden.
Dagarna var extremt korta med ljus-kvalitetstid.

Idag...
Klockan när klockan var 15.55, då var det faktiskt FORTFARANDE lite ljust!
Vi är på väg mot ljusare tider, jag hade kunnat hålla på och rita mönster samt skära ut ända tills den tidpunkten.
Det go´vänner är så himla skönt.
Snart kommer det vara ljust till 16.30, 17.00, 17.30, 18.00 och ända fram till 21.30...
Innan det vänder igen.
Men just i detta nu, insåg jag att vi faktiskt GÅR mot den bästa tiden av den alla:
Våren.
Ljustiden!
 
Vi gör väl vågen unisont i hela Sverige gissar jag...?
Självklart gör vi det!
 
Vad har jag då gjort?
Jo, eftersom solen har lyst (för då SER man ju som bäst så här års) så satt jag igång och rita av mönstret till barnjackan ( ritade av storl.98) som jag fyndade bara för några dagar sedan...
 
 
Upptäckte då att det faktiskt är både en lång och en kort version av jackan.
Det såg jag inte när jag budade på den, jag såg det inte när jag fick mönstret, men jag såg det idag när jag skulle rita av mönstret.
Jag tittade nog i princip bara på den stora bilden med jackan på barnet.
 
Så bra att att det var två längder!
Jag har ritat av båda versionerna i storlek 98.
Tittade i mitt lilla TYGLAGER (jag älskar det ordet, och jag älskar att jag HAR ett litet tyglager )
och såg att:
Jag behöver fleecetyg.
 
1 meter svart fleecetyg kan jag få tag i här för dubbla priset mot vad det skulle kosta på tex "Ohlssons" i Stockholm, men det får det väl vara värt så fort jag får lön.
Insidan tänker jag fodra med...
 
 
Alternativt så har jag jag ju detta rosablommiga tyg som jag köpte på rea och har sytt ett par barnbyxor i, och hittar jag ett matchande fleecetyg, då kan detta bli intressant också...
 

Mmm, fortsättning följer i val av tyger och nu finns mönster fixat också.
Topp! 
 
Under tiden som jag har pulat med mönster här, så har jag först sett en dokumentär som hette "Bigger, better and faster!" som handlade om doping, och förklarade doping och olika sorters doping.
En mycket bra, lärorik och spännade dokumentär.
 
Precis när den var klar såg jag att på "TLC" visade dom båda intervjuerna som Oprah gjort med Lance Armstrong.
Jag knäppte naturligtvis över och såg på superfuskaren Lance göra avbön inför en lugn Oprah.
Intressant även det.
 
Nu sitter jag och funderar på något kvällsprojekt för hantverkerskan, vad ska jag starta upp?
Kanske jag även ska ha lite godis nu när jag sitter i min ensamhet...?
Jo, det ska jag nog.
Sambon jobbar, sonen är hos sin far och jag måste gå och lägga mig tidigt inför jobbet imorgon.
LITE KUL ska jag väl få ha, ensam, jobbhelg och allt 
Dags att pula med något nytt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0