Gått i fula kläder...?

Det ser ut som om allt stämmer efter att jag sytt ärmen, nålat och tråcklat runt om på jackan...
Det ser faktiskt HELT perfekt ut!
 
Morsan sa när hon fick se jackan:
"Herregud så gullig och fin den är!
Det är ju synd att du inte kunde sy sånt där till dig själv när du var liten..."

- Eh, hur tänkte du nu?
Att jag skulle ha fullfjädrade sömmerskekunskaper som 4-åring och svängt ihop urgulliga kläder till mig själv...?
"Ja, precis!"
-Wow, så logiskt mamma, verkligen.

"Eller att du inte köpte en ny symaskin redan när "J" var liten, då hade han haft JÄTTEFINA kläder hela tiden."

- Menar du att han gått i FULA kläder hela sin uppväxt nu då eller?

"Nej, jag menar mer orginella, du hatade ju det där "randiga" och tråkiga modet som var det enda som fanns då."
- Sant.
Det där lät ju mer logiskt än din första kommentar i alla fall.
Fast TACK för att du tycker den är fin
.
Och jag kan väl bara hålla med morsan i det där med att det var lite synd att jag inte investerat lite tidigare i en ny symaskin, fasen vad fräsig min son hade varit då.

Men morsan ska väl inte klaga, mormor sydde ju både kläder och små kappor till mig.
Och även matchande outfits till mina DOCKOR...
Så vad klagar hon på.
Fast kanske mamma tycker att mina barnkläder är finare än mormors...?
Nä, det tror jag nog inte 
 (fniss)
 
 

Imorgon syr jag klart jackan, med eller utan tillstånd från nackafan!
Och sen gör klart det lilla sista på den sista beställda sjalen, skickar iväg och koncentrerar mig på handledsvärmarna.
Och SEN syr jag igen.
Undrar vad jag ska sy då...?
Det blir något vuxet i alla fall.
Nu ska jag krypa isäng för snart är det "Project Runway", mer mode fast på tv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0