Hörde jag "Äntligen" och "Halleluja" på en och samma gång...?

Jag är typ helt lam...
Vänster sida har viloläge för efter städet och en MYCKET jobbig promenad, är nacken slut som artist.
Jag har druckit 2 koppar kaffe och en kopp té sen jag kom hem och var färdigduschad och klar vid 14-tiden, värmefläkten går och ändå fryser jag.

Promenaden var jobbigt för jag valde Hällarna så att hunden skulle få kuta fritt, jag kände att stadspromenad med koppel var inte att tänka på.
Men underlaget  var extremt ojämt och halkigt idag med snön och töande, det var massor med hundar och folk i farten när vi kom iväg vid 11.30, vilket innebar en massa bus och snack med andra hundar och dess ägare.
Man blev alltså varm och kall om vartannat, för så fort jag fått upp farten var det dags att stanna och snacka lite igen.
Nä, det var skönt att få röra på sig, men jag borde enbart hållit mig till städet idag.
Nu är jag en nackad höna.
 
Har bara suttit och vilat nacke och arm sen jag kom hem, kollat på tv.
Inte så mycket "jag" men det är b
äst att vila, ska jobba på onsdag.
 
Så har jag ett "ÄNTLIGEN"-moment här idag.
Vi betalar ju hyra till min mor, eftersom vi hyr en lägenhet i hennes hus.
Och grejen är att jag i två år försökt få betala hyran via nätet, till hennes bankkonto, när jag ändå betalar räkningar.
Jag har velat ha det lite smidigt.
 
Men nej...
Morsan har velat att jag varenda månad TAR UT pengar och lämnar i handen.
Historien varför, och hennes "kringelkrångel"- skäl orkar jag inte gå in på, men nu är det ändå så att från och med den 1/1-13 så är det bättre för henne...
Att jag betalar in via nätet!

Hörde jag ÄNTLIGEN och HALLELUJA på en och samma gång?
Jepp, det gjorde jag minsann!
Gud så skönt och så hiiiiiiiiiimla smidigt.
 
Idag var det ljust ute ännu längre än förra veckan.
Trots nackont gör jag "vågen" 
Snart sitter man ute och värmer sig i solen.
Och nu ska jag gå ner och ta hand om en tvätt, helt befriad från hushållsnära tjänst är jag tyvärr inte!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0