Snart är det väl fest igen..?

Vilken kväll OCH natt det blev...
Jättelyckad och jättekul!

Dom första gästerna som dök upp kom redan vid 18-tiden, det var Lilla Sunshine med far!
Jag fick lemonad och en SUPERTJUSIGT halsband som Lilla S hade gjort med omsorg...

 
... med hundar på!
Say no more, tjejen VET vad jag gillar, HUNDAR!
Ja, det var bästa presenten kan jag lugnt säga.
 
Så hade jag valt ett litet tema för kvällen...
Mustasch-temat!
Ja, vad gör man inte för att roa folk lite...?
 
 
Lilla Sunshine var inte sen att hänga på, självklart skulle vi ha mustach så på åkte mustacherna!
Två tjusiga tjejer i mustasch, vem vill inte ha det, jag bara undar liksom...?

Och då blev sonen helt plötsligt lite sugen och ville också ha mustach.
Hjälp, hade han släppt sargen och ville vara lite spexig trots sin "tonårs-allt-blir-så-pinsamt" attityd?
På med mustachen och så kunde han till och med tänka sig att vara på kort med sin...
 
 
... sin morsa.
Det är jag som är DVÄRGEN brevid den långe, stilige karln i svart tröja ifall ni undrar.
Själv tyckte han att han blev väldigt lik min morbror Anders...
Jag kunde väl bara hålla med.
 
Och sen vällde folk in i lagom takt!
Buffébordet i köket fylldes på, alla minglade runt och pratade lite, jag hann fixa till i köket och mingla en stund och sen var det: "Varsågoda och ta mat och sitt till bords!"
 
Folk hade bidragit med JÄTTEGOD mat och det blev precis lagom blandning av både skinkgratäng, rostbiff, laxpiroger, marinerad kyckling, korvar, potatisgratänger, sallader i olika format, Stava ostar, bröd ja ALLT ni bara kan tänka er.
Glömde dock ta en bild på härligheten och när vi åt...
Jag har slutat vara morsan och fota vid matintag och äter själv istället.
Det får bli skärpning till nästa fest!
 
 
 
Den här knäppte Klokboken när typ 4 av 16 pers hade hunnit sätta sig till bords...
 
 
Så fick väl jag in några bilder på sluttampen...
 
 
 
 
 
Stämningen var i alla fall på topp och alla bidrog till att hålla stämningen på topp.
Efter maten blev det lite allmänt snack, jag ryddade borden lite och slängde på kaffet och dukade fram efterrätter.
Fika, och sen var klockan redan 23, vissa med småbarn åkte hem, och vi andra...
Vi siktade in oss på CHARADER, ett bord åkte bort, vi trängde ihop oss lite och så var "scenen" klar...



... vi hann med några meningar och sen gick vi ut med champange, pommac, cigarrer, tomtebloss, rakter, drog med oss Piff & Puff och inväntade 12-slaget!
Båtarna tjöt, rakter smälldes, det skålades och kramades och önskades varandra "Gott nytt år".
Sen gick vi in och fortsatte spelkvällen, här är värdinnan själv "aka" Mustaschkvinnan" in action...
 
 
Pastorn/Idolen...
 
 
Vissa skämdes över dom andras prestationer...
 
 
... och vågade knappt titta 
Nej då, så illa var det inte, jag bara skojar.

Kvällen blev lång och och lyckad som sagt, och sista paret ut gick vid 03-tiden, men jag var förvånansvärt pigg ändå.
Det blir ju lätt så när man skrattar mycket och spelar spel och är uppe i varv.
Sen körde jag, sambon och sonen järnet, vi ryddade allt, tog varsin dusch och stöp isäng runt 04-04.30.

När jag la huvudet på kudden hade jag inte ögonen öpnna i många sekunder...
sen var jag borta.
Vaknade kvart i 11 och sen har vi tillbringat dagen med att bara ta det lugnt.
Jag försökte uppbåda någonslags ork att gå ut och få lite luft, men det dog bara jag tänkt tanken klart.
Vi har slappat.
Kvällen blev rolig, vi hade trevligt, ja och snart...
Är det väl fest igen?  
Någon...?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0