Sol och klänning...

Uppe och idag...
LYSER SOLEN ta mig tusan!!!!!!!!
 
Jippie, jag vet precis vad jag ska göra, det blir långpromenad med Milousan!
Vi kör Hällarna dubbelt varv idag, dels så hon får springa av sig efter dagar utan promenad.
Ja, stackarn...
Först vart hon nybadad kvällen före nyårsafton och på nyårsafton fick hon inte gå med när jag gick min runda just pga det.
Så blev det inget på nyårsdagen för jag var helt död.
Dagen efter jobbade jag.
 
Igår hann jag inte, jag gick ju min promenad på väg hem från jobbet och sen hade jag en vän över på fikabesök samtidigt som jag färdigställde benvärmarna OCH...
Så var jag tvungen och göra ärenden efter det.
Stackars Milou, det är fyra dagar utan motion, det är hon verkligen inte så van med.
Men idag, idag ska hon få springa så öronen glöder.
Typ.
 
Jag har dock så ont i nacken så jag nästan avlider, men jag biter ihop.
Dels för hundens skull och dels för vädrets skull.
Jag vet att det blir bättre av bara sitta och vila en dag eller två, men jag vill ut idag så jag skiter´it.
 
Så fick jag även "La Redoute"-katalogen igår.
Och häromdagen skrev jag ju att jag var så glad när jag fick HM´s katalog att det inte fanns några klädesplagg jag ville ha och köpa för nu syr jag ju "snyggkläderna" helst själv.
Men så slog det stora "HA-BEGÄRET" till.
I La Redoute hittade jag...
 
 
.... den här übersöta klänningen!
 
Ja, den här är SOLKLAR för mig att köpa.
Solklar.
Skitsnygg.
Men inte bara till mig själv, nej, jag har ju letat efter ett mönster att kunna SY en sådan här klänning till mig själv och även sälja.
Har dock inte hittat ett sådant mönster ännu.
 
Så jag kan bara säga:
Köpa, bära OCH rita av ett mönster och sy i flera varianter!!!!
Älskar, älskar, älskar.
Det kommer bli sommarens "sneda axelklänning" som jag sydde i flera varianter av till mig själv i somras.
Denna är självskriven, jag ska investera till mig själv och eftersom modellen är enkel kommer den bli enkel att "slakta mentalt" och rita av.
Jag kommer inte behöva slakta den på rikigt.
YES.
 
Så såg jag även denna i katalogen...
 
 
... denna klänning...
 
 
... busenkel klänning, den jag ju redan mönster till.
Och nu ska vi ut, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0