Sol, sex och motion....

Så var jag hemma igen från jobbet och igår...
Fick jag ett surt sms från sonen!
Han hade inte menat "Morbror Anders" vad gällde den där mustaschen, han hade menat "EN ANNAN ANDERS", det var tydligen JAG (?) som hade sagt att han var lik min morbror.
Vi hade missuppfattat varandra där och för övrigt tyckte han att han/vi var mest lika "Dupontarna" i Tintin med våra mustacher.
Okej...
Meddelandet uppfattat!
 
Ja, så närmar jag mig slutet på benvärmarna, dom har fått ligga nere i några dagar nu pga av nyårsafton och nackvärk på nyårsdagen.
Dom blir klara idag, ska fota dom och sen slängas på lådan.
Alltså brevlådan.

Och vad tycker vi om rubriken att kommunens lokalhyra har TREFALDIGATS?
38 miljoner om året kostar det oss skattebetalare här på ön.
Vad ska man tycka om det...?
Ja, som vanligt tycker jag:
Det är ett gäng inkompetenta clowner, OAVSETT PARTIFÄRG (uppenbarligen), som sitter och bollar runt med VÅRA pengar.
 
Man hade kanske kunnat lagt dom pengarna pååååååå...
Ja, ni kan ju ge förslag själva.
Men 38 miljoner kostar det oss i alla fall.
38 miljoner.
Småpotatis.
Tycker säkert dom.
Varför inte höja deras löner extremt mycket 2013 OCH ge dom ännu mer skyhöga avgångspensioner utan att dom behöver jobba någe mer också.
Ja, LÅT oss.
 
Vidare i tidningen kunde man läsa om att man skall förebygga förkylningar med sol, sex och motion!
"Fysisk träning minskar risken för förkylning", BRA, för jag tränar ju lite.
"D-vitamin stärker immunförsvaret, man ska fånga solen MINST en halvtimme om dagen när den väl tittar fram..."
Herregud, jag som fångar solen I FLERA TIMMAR på sommaren, jag måste ju ha ett D-vitaminlager i kroppen som är utöver det vanliga.
Nybyggarkussen också för den delen 
 
Då börjar jag fatta varför sambon har LITE sämre chans vad gäller förkylningar också.
Nästan ingen träning, och definitivt inte nu när han slutat att bygga också.
Han skyr solen som en vampyr.
Och så det sista som stod i artikeln...
SEX är bra, det stärker också immunförsvaret.
 
Sambon ligger verkligen illa till, ingen träning, ingen sol och så ...
Sparsamt med sex.
Tror fan han är däckad som en död mumie varje gång han blir förkyld!
Stackarn.
 
Själv har jag ju i alla fall träningen och solen som räddar mig, jag blir inte lika risig (om jag inte trappar ner min hudmedicin som sätter ner immunförsvaret då förstås...) (alltid en ursäkt på lut jämt, jämt, jämt  )
Men jag är inte lika ofta "sjuk/dålli" som sambon i alla fall.
Nåväl...
Nu har vi löst gåtan om VARFÖR han blir så himla dålli...
Det fattas honom sol, sex och motion.
Solen lär han ju aldrig älska som vi gör i vår släkt, motionera lär ju bara bli golfen och DET är ju inte ofta.
Ut och röra på sig i övrigt med mig och hunden är det ju inte tal om.
Bäst att göra en insats" lite oftare då kanske, så han inte tynar bort i förkylningarnas land i förtid 
Och nu ska jag börja min dag här, jag får ett litet fikabesök och sen ska jag uträtta ett ärende.
Vi ses lite senare.
 
 
 

 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0