Spetsen blir garanterat klar idag...

Så var den FULA, påsydda kanten puts väck...
 
 
Bortskuren och glömd forever.
Har mätt hela rasket och jag har tappat 1½ cm i längd, helt okej, spetsen jag virkar är ändå bred.
Den ser ut så här...
 
 
 
 
Här är spetsen bara pånålad på jackan och ärmen på "ett ungefär"...
Jag blir mer och mer postiv till lösningen.
Det blir ju inte den mer sportiga looken jag tänkt mig, utan mer sportigt+romantiskt men det får väl gå...
Bara jag räddar jackan.
Garnet är något ljusare än tyget men det är helt okej med den skillanden, det blir bara fint.
Spetsen ska nålas och sträckas innan den sys på.
 
Annars har det gått i ett här.
Jag och hunden gick en riktig långpromenad, jag plockade upp alla julsaker på vinden, har städat lite och varit i syaffären och på ÖB.
Nu ska jag virka.
Spetsen blir garanterat klar idag, möjligtvis hinner jag med en ärm-spets också.
Vi ses lite senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0