Surgubbe...

Igår var jag tacksam för att vi hade haft en trevlig nyår ihop med vänner.
IDAG...
Är jag tacksam att jag inte är lika trött som jag var igår!
Jag ska nämligen gå och jobba.
Och jag trodde på något sätt inte att jag skulle "vara som vanligt" idag, men det var jag.
Tur att det blev vila hela dagen igår och att jag somnade tidigt.
 
Så såg jag det väldigt pensionärsvänliga "Året med kungahuset" eller vad det nu heter.
Och ja...
Jag är nog allt lite kär i Vicktoria och Daniel.
Jag kan inte hjälpa det.
Pinsamt, men så är det.
Ni vet ju hur mycket jag och min hundbästis satt och häcklade INFÖR deras bröllop och sen satt vi EN HEL DAG och såg det där jäkla bröllopet och till och med bölade.
Gud så pinsamt.

Och jag kan inte sluta gilla Vickan och Daniel, dom verkar så lyckliga och mysiga.
Igår var det en vacker intervjupromenad med lilla och väldigt trötta Estelle på Haga...
Daniel verkade mycket mer varm i kläderna och det var en hel del ironi i hans snack om att vara nybliven förälder och dom verkar så samspelta.
Ja, ni kanske tror att jag är ironiskt själv nu, men det är jag inte.
Jag tycker dom är sååååå gulliga.
Pinsamt.
 
Kungen verkar för övrigt ha blivit en gammal SURGUBBE.
Abdikera säger jag.
 
Så såg jag sista avsnittet i serien "Palme".
Läskigt att man är SÅ GAMMAL att man kommer ihåg så mycket film/nyhetsklipp själv från 70-talet.
Fast å andra sidan så hade man ju bara två kanaler på den tiden så skulle pappa se på partidebatt mellan Palme och en svettig Fälldin...
Då var det DET man fick se.

Och det har varit intressant att se detta om Palme med vuxna ögon.
Jag var ju tonåring när han blev skjuten och kommer INTE ihåg att det var så motigt och mycket skandaler runt honom, mer än "Geijer affären" då.
Men så var man ju å andra sidan ung och kanske inte så intresserad på det sättet av politik, och när Palme blev skjuten blev det ju mer en "hjältegloria" över honom.
Hm, ja, jag tycker dokumentärserien om Palme var jättebra, jag såg honom med helt nya ögon.
Ingen politiker är perfekt...
Inte ens han.
 
Nu ska jag sätta fart här, dags att göra sig iordning och dra på p-möte och sen vidare till jobbet.
Vi ses imorgon!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0