Bilkön från hell...

Så skulle jag ut och gå min promenad med hunden och tappade formligen hakan av förvåning.
En sådan bilkö som jag såg idag, det har jag dock aldrig sett i hela mitt liv i den här stan.
Stockholm, absolut, men i Visby...
Aldrig.
 
Det var bilkön från helvetet, den sträckte sig från Söderport, via oss vid Statoil ända bort till Appellen...
 
 
... förbi Appellen, förbi rondellen mot Kneippbyn...
 
 
 
... förbi LEVA och längre ut än det till och med för jag gick nämligen längs vägen och gick ner på Hällarna efter Leva.
Helt jävla otroligt, jag har som sagt aldrig sett på maken i bilkö-väg i den här stan.
 
Måste dessutom inflika att det INTE INKOMMIT någon BÅT utan det var "bara" bilar från landet på väg in, jag gissar att det varit packat, knökfullt, galet mycket folk på stan idag.
Perfekt shoppingväder.
 
Ja, och sonen hade då bett precis innan jag stack iväg att vi just skulle gå och shoppa idag, han behövde kalsonger, strumpor och hudlotion.
Jag ringde upp honom och frågade om vi verkligen var tvugna och gå på stan idag, om det verkligen brann i knutarna eller om jag kunde fixa detta en annan dag...?

Jag bad honom även att titta ut på gatan och så berättade jag att bilkön sträckte sig längre än LEVA och att jag verkligen, verkligen, VERKLIGEN INTE ville gå på stan idag.
Det skulle ta evigheter.
Sonen gick ut och kollade och sa:
- Nej, vi behöver inte gå idag, jag ser kön... fy fan...
 
Och appropå promenaden kroknade jag och Milousan innan vi ens kommit till Hällarna.
Vi hade nog fan andnöd båda två, det gick bara inte att hålla någon fart.
Vi slö-gick med svår astma kändes det som, gud så kvavt det var och fortfarande är.
Jag svettades dessutom som en gris trots att vi inte hade någon fart ens, überäckligt.
 
När jag kom hem duschade jag ljummet och sen iskallt allt för att kyla ner sig själv så mycket som möjligt.
 
Sen har jag sytt...
 
 
... den där stomen i lakanstyg till en fleece i storl. 34!
Dagens jobb, och nu satt jag mig här för att slappa och äta mat, K
lokboken kommer över och vi ska se film.
Det var min dag det, vi ses imorgon eller senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0