Dåligt samvete...

Uppe och har som vanligt gjort en jäkla massa nytta fram till nu!
 
OCH NU...
Väntar jag bara på solen.
Idag var/är vilodag och soldag på stranden, men vart är solen?
 
Jag har kollat Yr och idag ska det bli sol/moln, HELST ser jag att det blir bara SOL.
Imorgon och på söndag:
Stora och genomgående solar.
Har jag tålamod?
Absolut, bara det att nacken värker som... ja ni vet... och då hade strandliv passat mig bäst, annars finns risken att jag "gör en massa" och det tål inte nacken nu.
Den måste vila.
 
Så har jag SÅÅÅÅÅÅÅ dåligt samvete att det är inte klokt.
Fruktansvärt dåligt samvete, ja, så dåligt samvete så jag knappt kunde somna igår.
 
Sonen är på fotbollscup och innan han åkte var det lite saker som skulle införskaffas.
I mailet från ledarna stod det bla "liggunderlag" och det hade vi inga fräscha så jag sa till sonen att fixa det på ÖB.
Han ringer från ÖB och frågar om han får köpa en luftmadrass och jag säger:
"Luftmadrass, det står ju liggunderlag, då räcker det med ett liggunderlag och så är det BILLIGARE än en luftmadrass,"

Jepp, Frk Snåljåp dök visst upp igen.
Eller snåljåp och snåljåp, min lön är ju inte så himla hög och sommartid...
Ja, ska vi kunna göra lite saker i juli så gäller det att hålla i slantarna lite i början av månaden och bara dom här "småprylarna" som behövde införskaffas till sonen innan resan/till resan gick på 600 spänn (skavsårsplåster, solkräm m.m) och det är mycket pengar för mig.

Nåväl, det fick jag ju då ÄTA UPP känslomässigt igår.
Och sonen kroppsligt.
 
Jag ringer för att kolla hur han har det och så vidare och det första han säger är:
1. Dom ligger på STENHÅRDA GOLV.
2. Liggunderlaget är för tunt.
3. Han har knappt sovit under natten (även inatt också då såklart).
4. Han får ont!
5. Han är SKITTRÖTT.
 
Men vad i helvete...!
 
Jag som då inte har en aning om hur sådana här resor är arrangerade eller hur det brukar se ut där dom sover har ju gått på det där med "LIGGUNDERLAG" som det stod i mailet.
Fan, och nu ligger ungen där och kan knappt sova!
Hur kan dom då skriva liggunderlag utan att specificera sig, borde det inte stå "Luftmadrass för vi ska sova på hårda golv"!?
 
Jag har ju aldrig varit på läger som liten eller ung, jag sportade aldrig mer än med hästen och det gjorde jag naturligtvis HEMMA, inte på läger, för jag hade ju egna hästar under min uppväxt.
Snablars jäkla skit.
Ja, så här sitter jag och ångrar att jag inte lät honom köpa en luftmadrass, men jag visste ju inte.
 
Jag undrade om det inte fanns någon med BIL som kunde åka iväg med honom så han kunde få köpa en madrass...?
Nej, det trodde han inte.
Dom har ju åkt båt och tåg till den där jävla cupen samt att dom spelar flera gånger per dag.
Nämen vad kan man göra då?
Va fan kan dom inte ha cuper här på ön så man kan åka dit med grejer, istället för att bara sitta här och inte kunna göra något.
 
OCH...
Varför kan dom inte bo på vandrarhem om det där laget nu nödvändigtvis måste åka iväg????
Ja, då lärde jag mig det till nästa cup:
"Liggunderlag" betyder inte liggunderlag även om det står det i ett mail.
Liggunderlag är lika med LUFTMADRASS!
 
För i helv... SKRIV DET DÅ, så analfabet-fotbollsmorsan FATTAR DET.
Nu blir väl ungen lika invalid i kroppen som jag är i nacken efter den här resan.
Skit-o-pannkaka.
Ursäkta alla svordomar.
Dags och göra något, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0