Gnällde...

Pust...
Om jag var trött när jag vaknade så är det INGET mot hur trött jag är nu.
 
Jag och Milousan gick våran promenad i raskt tempo så svetten lackade.
Dusch och sen sydde jag för brinnande livet, stack på stan och köpte band plus knapp, den vita längst ut till höger men...
 
 
... jag tyckte den rosa-blå-mixade med en blomma på när jag la lite knapp-alternativ mot/på tyget.
Det tyckte inte min kära vän som ska ha den, hon tyckte den vita.
Ja, ja, jag syr inte på något innan hon sett knapp/tyg ihop.
 
Sen blev det trädgården och läsning samt virkning.
Ja, jag måste ju underhålla det också för när jag satt och gnällde som MEST att endast EN person varit inne och bara tittat i boden under måndagen och tisdagen...
Så vips kom det in en tjej och köpte en halsduk!
 
Precis innan jag stängde kom det in en tjej som la undan en brun sjal för hon hade inga pengar med sig, så jag bara hoppas hon dyker upp och hämtar den då.
MEN...
Jag har sålt idag i alla fall 
 
Men jag stängde boden tidigt, jag orkar inte hålla koll ikväll eller sy som jag gjort dom andra kvällarna.
Jag vill bara sitta i soffan och glo på dumburken, kolla mina sidor i datorn och vila nacken!
Dumt egentligen, för det är på kvällarna folk flanerar men...
Jag orkar inte!
 
Morsan kom upp och frågade om jag skulle med ner till Trossen där "någon gren" av släktträdet sitter.
Nä, jag orkade inte det heller.
Jag vill bara sitta i min röda soffa och försöka hålla ögonen öppna tills klockan 21, för då får man väl gå och lägga sig...?
 
Ser på Fredrik Reinfeldt och tycker han verkar DRYG och spydig i sitt tal, bra dock när han pratade om SD och i princip sa att:
Dom ska bort.
Men annars, nja, dryg och spydig som sagt.
Jag hoppas Stefan Löfven är ödmjukare och trevligare i tonen i sitt tal.
 
Nu ska jag slappa och kolla Tradera efter fina mönster.
Vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0