Man kan använda det som kemiskt vapen...

Ser nyheter, men känner mig taggad för arbete!
Ska göra det sista på den turkosa SNART och sen skära ut mera tyg till nytt projekt, klänning, och börja sy på den också.
Vi kommer inte åka ut på stranden förrens senare idag, så jag har lite tid på mig.
 
Vi får väl se vad tonåringen behagar göra idag, om han ska med och bada, stanna hemma och "vila" eller om han ska hänga med kompisar...?
Jag hoppas på det FÖRSTA, men gissar det sista.
Fortsättning följer...
 
Så har jag slängt sonens fotbollskläder i tvättmaskinen, jag har fått tvätta hans kläder i omgångar här pga vilka kläder som ska tvättas med vad.
Och jag kan säga så här:
Dom där fotbollskläderna LUKTADE så ILLA att jag aldrig känt maken till stank!
 
Dom har ju gått och stått i dom där matchkläderna i flera dagar och inte kunnat tvätta dom emellan.
Nä, fy fan, ni fattar inte.
Eller om ni haft barn/män som spelat fotboll så kanske ni fattar, men alltså "manlig svett" intorkad och använt i omgångar under flera dagr...
Man kan använda det som kemiskt vapen!
Urk.
 
Jag tvättar eländet på 95 grader och gissar som tvättproffs att den där lukten går aldrig ur nu.
Den är cementerad i tyget.
Nice, dom kläderna skulle inte jag vilja ta på mig igen.
 
Tacka vet jag HÄSTLUKT och stalldoft...
Det luktar mumma det jämfört med manlig, intorkad svett.
Tror dock inte min mamma håller med om samma sak, som hade en dotter med häst som hade sina stallkläder i pannrummet.
Det var väl som att ha själva Mozart/hästen i pannrummet!
 
Nä, jag vill öppna boden nu och sen sy...
Bilder på det färdiga plagget om en stund gissar jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0