I wish...

Vi börjar med det positiva för dagen:
 
1. Milou har klarat hela natten utan att få rännskita!
2. Det är den stora släktfesten ikväll!
3. SOLEN SKINER och det är tokvarmt, bästa förutsättningarna ever för en sol- och festdag!
4. Jag lyckades fixa en gitarr igårkvälls (mer om det imorgon)!
 
Det negativa är:

1. Min hals.
Jag har ont i halsen och känner mig väldigt nedsatt, jag misstänker att jag måste gå till farbror doktorn KANSKE, och få en sjukskrivning.
Ja, jag härdar ut idag eftersom det är "Den stora släktfesten", men imorgon, om detta blivit ytterligare värre...
Ja, då går jag.
Jag slösar INTE mina dyra och ihopjobbade semesterdagar på att ligga i sängen och vara sjuk, inte en chans.
Det bjuder jag inte företaget på.
 
Har jag "tur" så övergår detta i en förkylning, har jag otur...
Ja, sängen.
 
2. Jag vill på stranden (och odla baciller) i detta UNDERBARA VÄDER, men vi måste åka tidigt för vi ska ju hem tidigt och piffa.
Bara det att i detta hem SOVER alla.
Sover och sover och sover.
Snart väcker jag någon, jag vill ut på stranden!
 
3. Det behövs dammsugas här.
Bara det att jag kan ju inte dammsuga för alla sover, det går liksom inte att vara effektiv i detta huset, alla är som sniglar (sambon ursäktad egentligen, för han har ju jobbat natt) men ändå.
Man står med båda händerna bakbundna, jag kan inte städa av.
 
Slut på klaget, nu får jag hinka i mig några burkar alvedon och bara VÄNTA.
Vänta på stranden, vänta på festen och hoppas att jag mår bättre snarast.
I wish.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0