Mås-mord är inte min grej...

Så gick den här dagen också...
I en jäkla fart dessutom.
 
Nacken har värkt så jag trodde jag skulle/skall bli tokig, men kunde jag låta bli och sy?
Nej, det kunde jag inte.
Men å andra sidan kunde jag inte sitta still och vila heller, för det har gjort så ont så vila har varit omöjlig.
Jag skar ut turkost tyg till en ny fleecejacka, men tog lite pö-om-pö för att det inte skulle bli för outhärdligt.
Pysslade med lite smått och gott i arbetsrummet emellan.
 
Och så kom SOLEN!
Yihaaa, vi bestämde oss för att dra till vindsurfing-Tofta.
Strålande sol, varm vind, vi hinner inte ligga mer än 15 minuter så blir det TJYVTJOCKT med moln.
Jaha, vad händer liksom...?
Mhm...
Och där låg vi.
 
Hoppade in i bilen och drog mot Björkis för där såg det bättre ut... på håll.
Lika dåligt väder där.
Vi åkte till stan igen och det var dåligt väder här i stan igen.
 
Då sydde jag lite till.
Putsade kanterna på en fleecejacka och sen duschade jag, kussen med barn och moster Puff kom in till stan och så knatade vi ner och kollade "politiker-livet" på stan igen.
Vi åt middag på Hamnplan...
 
 
... fick bra bord, men det var lite blåsigt.
När vi ätit klart gick vi och kollade in Jan Björklund när han var med i "Debatt"...
 
 
 
 
 
Jag skrev ett sms till sambon att han skulle kolla på tv´n för jag KANSKE var i bild.
Han kollade...
Det var jag dock INTE.
Vilken flopp .
 
Vi flanerade vidare över stan och sen gick vi hem.
Ja, och inga direkta superkändisar såg vi, mamma såg Mona Sahlin ( hon är väl iofs superkändis), en journalist som jag glömt namnet på, men han brukar vara på SVT och "tycka i tv", typ panelgubbe.
Så såg vi Jesper Odelberg.
That´s it.
 
Och så övergår vi till MÅSJÄVLARNA här på taket, tomten och numera även grannens tomt.
 
Imorse vaknade jag av att det var ett jävla liv uppe på taket, mås-morsan och mås-farsan samt måsungen skrek och väsnades så det var någe förskräckligt.
Och dom har ju sitt bo/sovrum precis ovanför vårat sovrum...
Vilken lyckat placering av bo liksom.
Vilken DUM SNYLTAR-familj att bosätta sig just precis där!
 
Men sen förstod jag oväsendet, ungen har börjat flyga.
Hen kan numera ta sig upp och ner från taket och hen jagas av andra måsar nu, samt...
Av oss och grannarna!
 
För ungen gav sig på grannes katt idag, sprang både runt i vår trädgård och deras och skrek som besatt.
Jag skulle ut med hunden, men var rädd att hunden skulle få korn på måsungen och picka Milou i ögonen eller nå´t.

Mamma tyckte vi skulle ställa ut ungen på Gotenhovsgatan för att bli av med den, vi hoppades på att dom elaka måsarna skulle ta´n, och jag vet inte...
Men det tyckte jag väl också FÖRST.
Med tanke på alla tama djuren hos både oss och grannarna som kan vara i riskzonen för mås-övergrepp.
 
Så jag fångade in ungen i en balja och skulle lyfta över den på gatan, men...
Jag kunde bara inte.
 
 
 
(Gulp...)
Vart skulle den gömma sig då, den hade ju inget skydd någonstans och tänk om det kom en bil och körde på den...?

Nej hujedanemej, det skulle Gud aldrig förlåta mig om jag satte ut den där måsjäveln på gatan.
Hur jobbig den och föräldrarna än är, hur gällt dom än skriker, så har den ju inte lärt sig flyga så bra ännu att den ska hinna gömma sig någonstans.
Mås-mord är inte min grej, det är jag alldeles för blödig för.
Det kan inte ta så himla lång tid nu innan den lättar för gott och vi kan plocka bort måsboet och se till att inga måsar bygger bo där nästa år.
 
Jävla mås.
 
Nu ska jag gå och lägga mig, vi ses imorgon igen, samma blogg, samma kanal.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0