Min glass är slut...

Det blev en sen kvällspromenad idag...
 
 
 
 
 
 
 
Ja, vi kom inte ut förrens vid halv åtta och kom hem vid nio, det var en ljuvlig promenad på ett folktomt Hällarna.
 
Innan dess...?
Jo, jag förfixade inför sambons städ, sydde, skar ut tyg och sen kom morsan från jobbet och vi stack till Björkis för sol och bad!

Blandad kompott som vanligt av folk kom och umgicks och vi kunde konstatera att nu är det nog dags att vi köper det där stället.
Vi tar ju för tusan upp mer än hälften av alla solstolar, minus morbror som envisas med att sitta på stranden fastän det tokblåser, men ja...
Vi är snart så många där ute att vi tar upp hela Brännhaga.
 
Sonen var med idag för kusinerna var också där, det lockade mer än MIG igår...
Och så var han väl utvilad idag också.
 
Idag var för övrigt salmiakglassen SLUT i glassboxen.
WTF!
Dom måste omedelbart ta och ta hem mer av den underbara glassen, tror inte jag klarar mig annars!
 
Hon i kassan sa:
"Jaha, det blev en dajmstrut idag, ja nu är din favoritglass slut tyvärr..."
- Mmm, sa jag, men ni får väl beställa hem ny så fort som möjligt så vore det sjyst!
Till och med personalen har koll på min favvoglass.
Kan bero på att jag nämde det i förrgår när det bara fanns TRE salmiakglassar kvar i frysboxen och jag sa att jag fick lite panik över att det fanns så få glassar kvar.
 
Efter sol och bad blev det matlagning när jag kom hem, systuga IGEN och sen den där promenaden.
Nu ska jag sova, vi ses imorgon igen, då ska det bli regn...
Fan tro´t!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0