Svart jord...

Idag blev det en TYST STRAND...
En tyst strand med råge.
 
Vi åkte till Lickershamn och solen sken, i stan blåste det lagom.
När vi kom fram blåste det småspik eller jättespik kanske jag ska säga.
 
 
Men vi hade tur, vi var först på plats och fick den ENDA vindskyddade platsen på hela stranden, och där var det stekhett och helt vindstilla!
Det var en helt öde strand...
 
 
... sånär som på mig och morsan och två tanter och en gubbe som la sig brevid oss, men det var helt okej, för dom pratade bara lite i början av soldagen och på slutet!
 
Det var så jäkla underbart så det var inte klokt, tyst förutom havets vågor, bada gick finfint, det var 19 grader fick jag information om när jag var och handlade kaffe i restaurangen... där puddingarna håller till... 
 
Dock fick vi en chock när vi kom dit.
VAD I HELVETE har kommunen gjort med GRÄSET där man brukar kunna lägga sig ifall det blåser på stranden?????
Jo...
 
 
Dom har plöjt ner hela skiten och lämnat kvar SVART JORD!
Svart jord som ser förjävlig ut, svart jord som det inte går att ligga på, svart jord som smutsar ner.
Vart är det höga gräset som skyddade mot "utsikten" mot vägen?
Borta!
 
Och inte nog med det...
 
På andra sidan grusvägen hade kommunen även skalat bort hela det fina och stora gräsmattan där ungar har kunnat spela fotboll när stranden varit trång, där har dom lagt vitt grus som dammar.
Hela stället känns helt förstört och avskalat.
Jag blev verkligen jätteledsen, vackra fina Lickerhamn, vilken våldtäkt!
 
Om dom tänkt sig att det ska växa upp nytt gräs lär dom ju bli besvikna dessutom, för nu kör bilarna ÄNDA FRAM TILL STRANDEN istället för att att stå längs vägen i en prydlig rad.
Eller ja, man såg ju tydligt vem som var turist och vem som var gotlänning när dom parkerade iofs.
Turisterna körde ända fram till standen och nästan på oss, gotlänningarna stod i prydlig rad där man alltid stått, längs vägen.
 
Nej, det var verkligen inte kul att se så jag vände näsan åt det vackra hållet istället!
 
 
(favorit i repris)
 
Innan vi åkte hem köpte vi flundror, stannande vid Tempo och köpte sallad och röbetssallad, hem kom jag glad i hågen och ska bjuda sonen på nyrökta flundror till middag och vad får jag till svar:
"Uäck, fy fan vad äckligt!"

Han åt en halv flundra, sen höll han på att kräkas enligt egen utsago.
Jag tänkte:
"Då får du välan svälta ihjäl då lille vän, see if I care."
Och så åt jag hans resterande halva plus min egen då såklart.
GUD SÅ GOTT!
 
Och vilken energi jag hade ikväll trots att jag varit ute på stranden hela dagen, vilken skillnad.
Jag satte igång med Hundbästisens fleecekofta sedan hon varit här och godkänt "en variant" på eländet och hade nog hunnit sy hela koftan om inte tråden tagit slut.

Fast nu gjorde den det, så jag får köpa ny imorgon och nu skall jag krypa till kojs, vi ses imorgon igen och då har grabbarna i huset dragit till Stockholm för att se på Hammaby-PSG.
Sonen är i extas.
Sov gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0