Testat ny ärm på gräddvit fleecekofta...

Jag kommer bli invalid.
Ja, det här veckan har jag ju "sprutat" ur mig sydda produkter.
Och jag har ont, förlåt att jag tjatar om det, det är ju självförvållat, men jag har jävligt ont!
 
Men GUD så kul det är!!!!
Jag har suttit begravd i arbetsrummet efter dammsugningen idag...
 
 
... och druckit en jäkla massa kaffe PLUS alvedon för att bli kvitt huvudvärken.
Har jag dock inte blivit ändå, måste vara det fruktansvärda lågtrycket som gjort det.
Det har ju varit så kvavt att hälften vore nog.
 
Och idag har jag sytt om den itu-sprättade "storlek 42 fleecekoftan".
Och...
Jag ville testa ärm nummer 2 i "Stoff & Stil"-mönstret (finns två versioner), och eftersom jag hade lite spilltyg från andra koftor kvar så...
 
 
... då skar jag ut nya övre delar av ärmen, skar ut den undre delen av ärmen, vek dubblet och sydde ihop.
Hm, blev det där verkligen bra...?
 
 
Jo FAKTISKT!
Det blev himla snyggt.
Ärmen blir lite tyngre och det är jobbigare för maskinen att sy i 4-dubblet tyg, men det gick.
Ja, det var mitt dagsverke efter städet idag!
Jag är nöjd, jag är skittrött.
Jag ska snart gå och lägga mig, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0