Vi kunde inte enas i frågan...

Rapport från en solstol...
 
 
 
 
 
 
Det har inte varit HELT oangenämt på stranden idag heller om jag säger så.
Brännhaga idag:
Lite folk/turister, varmt i vattnet, skådis vid poolen som jag aldrig kom på namnet på, lite släkt och så SALMIAKGLASSEN såklart!
Ja, en himla bra dag.
"Lilla I" kusinens dotter, hade präktigt ruffs när hon vaknade efter middagsvilan...
 
 
Att reda ut den där tovan blir ingen barnlek! 
 
Fick jag då med min egen gullunge på playan idag måntro?
Han den där tonåringen som varit på fotbollscup...?
Ha-ha-ha, tillåt mig gapskratta jättehögt!
 
Han var så sugen att träffa släkten och hänga på stranden kvällen innan, men idag klockan 11.30 låg ungen ännu i sängen och såg på tv.
I pyjamas.
 
Han vägrade stiga upp och när jag sa till honom att "NU var det dags att ta sig ur sängen och ut i bilen", fick jag ovett så det hette duga.
"Han var så trött, han var så ditten och han var så datten", och som avslutning så skulle jag avlägsna mig från hans rum...
Fast med andra ord.
Inte så trevliga ord.
Hej-tonåring-I really-really-love-you!
 
Min morbror påstod senare när jag berättade storyn att "han/sonen kanske var lik sin mor"...?
"Pöh, dock inte", sa jag när morbror sa så.
Trodde han visst.
Trodde inte jag.
Vi kunde inte enas i frågan!
 
Ja, ja, han fick stanna hemma och låg i vår dubbelsäng HELA DAGEN och glodde på film, berättade han när jag kom hem igen.
Och så fick jag en puss...
Slutet på dagens tonårs-saga gott, allting gott!
 
Innan vi kom iväg idag så sydde jag!
Jag har nästan sytt klart den turkosa fleecen och kommer spejsa till den med LILA-blomknapp och lila band.
Jag ska bara sy den råa kanten längst ner, ett knapphål och sy i en knapp imorgon...
Det gör jag på morgonkvisten och r
esultat visas imorgon!
Nu ska jag se "Million dollar listing" och hoppas det går bra för svenske mäklaren Fredrik, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0