Jag ville verkligen ogilla det...

Så blev det kväller och denna dagen gick så fort den också!
Mellan blanda ihop deg, jäsningar och gräddning av bröd, slappade jag i solen som planerat.
Men rätt var det var kom jag helt ur planering och det började brinna i knutarna, jag hade slappat för länge och baket drog ut på tiden.
Shit, det blev helt plötsligt bråttom.

Men, men, vi kom iväg och plockade upp Lilla Sunshine med mor.
Sen drog vi järnet ut till kalaset och fick buffémat som var jättegod.
Vi åt, och åt, och åt.
Så blev det kaffe, kakor och tårta på det...
 
 
... och presentöppning med assistans av två små ivriga hjälpredor...
 
 
Och den stackars studentfirerskan hade ingen röst kvar att läsa på alla korten...
 
 
Gissar att det var mycket skrål och sång på traktorflaket igår 

Och vet ni vad hon fick av sin pojkvän...?
En resa till Paris!
Vilken fin kille va, och vilket GULLIGT PAR dom är, snart blir dom sambos i Stockholm också.

Ja, det blev ett långt och härligt firande idag och när jag kom hem hoppade jag genast ur finstassen och drog till Hällarna med Milou såklart...
 
 
18.45 och det var jättevarmt och svettigt.
Milou inledde hela promenaden med att sabba den direkt:
Hon sig rullade i/på en död och uppsvälld hare!
Härligt.
 
Ja, men det var bara att skita i och bada hunden när jag kom hem!
Så nu är hon super-ren.
 
Och så ville jag inte...
Nej, jag ville verkligen inte.
Jag ville inte tycka att prinsessan Madeleines bröllop skulle vara gulligt.
Nej...
För jag tycker hon verkar vara en sån mallgroda.
 
Så jag ville ogilla det.
 
SAMTIDIGT som jag inte kunde låta bli att känna att jag åtminstone ville glutta på hur hon såg ut.
Så jag satte på tv´n för att bara snabbt se lite på sammandraget vid 20-tiden.
Och vad händer...?

Jo, jag sitter och tycker att Madde är URTJUSIG, verkligen urtjusig.
När Marie Fredriksson sjöng sin låt då steg tårarna i ögonen på mig för jag tyckte hon sjöng så fint.
Det var så sprött och skört.
 
 
Och glädjen gick ju inte att ta miste på.
"Kriiiiiiiis" var rörd till tårar vid flera tillfällen och inte kunde han sluta pussa på prinsessan heller.
Dom såg så lyckliga ut så det var inte klokt.

Nä, jag hatar min mormor som har gjort mig till den rojalist jag är.
Jag VILL INTE tycka att det är fint med kungahuset och allt det där, ändå tycker jag det.
Jäkla mormor och hennes jäkla Svensk Damtidning!
 
Förlåt, jag älskar min mormor över allt annat, eller älskade för hon är ju död, men det där hon präntade in med kungar, prasselklänningar och tiaror det SKÄMS jag över att jag gillar i smyg.
Och detta bröllop ville jag å det bestämdaste inte gilla...
Men det gjorde jag.
Jäkla skit!
 
 
 
 
 
 
Ja, och mamma som också bestämt sig för att ogilla Kriiiiis och Maddes bröllop hade suttit inne och sett ALLT.
Hon skulle ju se det, men skulle även hon ogilla.
Men nej, hon vart lika lyrisk över de lyckliga tu.
Fan så patetiska vi är jag och morsan, så himla patetiska.
 
Det där töntiga "Tihiii:et" är som bortblåst, allt glömt och förlåtet.
Prinsessan Mallgroda blev en sagoprinessa.
Så otippat.
 
Nu har min ledighet tagit slut.
Vart tog dom här åtta dagarna tagit vägen?
Ingen aning, men dom har varit helt underbara.
Vi ses imorgon innan jobbet, tjing!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0