Retsticka...

God morgon!
 
Och man vaknar dag tre på sin semester med strålande sol.
Igen.
Gotland leder solligan och har haft bäst väder i juni, jo tack, jag har märkt det.
I brist på varm vår, så slog värmen och solen till tidigare när sommaren väl kom tillslut.
Det tackar man/jag för.
 
Bilder från promenaden igår...
 
 
 
Vet inte om just dom där är björnloka för dom var/är inte lika kraftiga som dom jag lyckats "bränt" mig på och fått blåsor av.
Men det var misstänkt likt, och det var inte hundkex i alla fall för dom är ju redan utblommade.
 
Dessa kanske blir lite kraftigare med tiden, eller så är dom lite mindre för att dom växer på hällmark.
Fotsättning följer, jag ska hålla ett öga på dom och akta mig noga, vill inte bränna mig fler gånger.
Eller vad man nu gör när man får vattenfyllda blåsor som ser ut som brännblåsor...?
 
Så var jag PINSAM igår igen.
Ja, att jag ens kan gå på denne jord utan att skämmas ihjäl...
Enligt vissa.
 
Vi skulle gå på macken igår i ett break i American Idol.
Jag hade världens fulaste sovtröja på mig och drog av mig den innan macken besöket och tog enbart på mig min fleecekofta.
Så skulle vi gå och sonen upptäcker detta.
"Ska´ru gå SÅDÄR????"
- Ja, herregud, det är väl ingen fara...?)
 
"Dra igen mer upptill", kommenderar han.
Jag drar igen men kan inte sluta retas på vägen dit, öppnar upp lite, stänger till, öppnar upp osv.
Herregud så lik min far jag blivit sen jag fick barn, jag som lovade mig själv att aldrig bli en RETSTICKA och se som jag håller på.
Hopplös. 
 
Jag fick stränga order att inte avslöja något om min tröjlöshet inne på macken.
Jag lovade, och höll mitt ord.
Sedär, jag kan vara mindre pinsam också.
Nu är det dags för promenad, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0