Snålhet lönar sig aldrig...

Uppe och har fått mina sovtimmar.
Nacken brinner som ett majbål, resultat av allt bärande igår och ja...
Mammografin spökar ju fortfarande såklart.
Hade jag inte gjort den så hade inte nacken varit lika känslig.
 
Förresten, jag fick tillbaka svaret på mammografin och allt som finfint ut.
Bra, då är det väl två år kvar till nästa.
Ryyyyyyys...
 
I Stockholm och Umeå är det nu bussstrejk i kollektivtrafiken.
Jag gissar att en och annan resenär inte kan ta sig till jobbet, jag gissar att det kommer koka över.
 
Så var det det där med snålhet, och igår kunde vi konstatera här att det inte lönar sig.
Som alltid.
 
Sambon hade köpt glass och hade även köpt extra chokladsås att hälla på.
Bara det att som han sa:
SNÅLHETEN TOG ÖVER...
... och han köpte Ica´s chokladsås istället för den DYRA (godare upptäckte vi) sorten O´hoj.
Och nu är ju den kanske inte så mycket dyrare, men han ville väl vara sparsam för en gångsskull.
Han bjöd frikostigt med sig och jag som brukar gilla glass med "extra allt" åt, men det var faktiskt inte så gott.
Vad det berodde på...?
Jo, den billigare Ica-chokladsåsen förstörde allt.
 
Den var superstark, smakade bara artificiellt och konstigt, den dödade hela glassen.
"Åt du upp allt som är kvar", sa den frikostige sambon.
- Nej tack, sa den ovilliga flickvännen, den här såsen förstör ju allt!
Och så blev glassen instoppad i frysen igen, ja, han hade alltså DUMT NOG sprutat ner hela glassbacken med den där äckliga såsen.
Annars hade ju all glass åkt ner i magen misstänker jag.
 
Och nu är det dags att piffa, jobbdygn med tillhörande p-möte väntar.
Vi ses imorgon, då ska jag fortsätta på min jacka.
Jag är sååååååååå spänd.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0