Försöka låta bli att smitta ner alla andra...

Uppe med tuppen och fullt ös innför påskaftons kvällen...?
Nej, inte direkt.
 
Jag ligger nyduschad, nerbäddad i sängen fullproppad med alvedon, ipren och är "dålli".
På riktigt dålli!
 
Tji fick jag för att ha gått och jobbat nu när jag varit risig, nu har jag fått dubbelt igen!
Hostan har gjort comeback med besked, snoret likaså och så har vi feber på det.
Jag har ONT i kroppen.
 
Och idag ska vi ju fira min moster Puff som fyllt 80.
Äta den obligatoriska buffén på Bageriet.
Och jag är helt sänkt.
Men jag kommer bita ihop, jag ligger och vilar hela dagen, piffar till mig och går iväg.
Sen får vi se hur långe jag orkar och jag gissar att imorgon...
Då är jag väl dödssjuk, l
unginflammation nästa typ.
 
Dock är jag tydligen i gott sällskap, för igår pratade mamma med moster Puff och hon låg sjuk.
Likaså Syster-Ysters man.
Så vi får väl sitta där och försöka låta bli att smitta ner alla andra.
Med betoning på "försöka".
 
Känns ju skit det här faktiskt.
 
Undrar om det hade hjälp att jag hade suttit still och vilat hela dagen igår..?
Eller om bacillerna hade hållit sig lugna kanske tills imorgon istället.
Jag höll ju på HELA dagen igår, och satt max 2 timmar på en hel dag, fixade åt sambon, sydde, hemmafixade emellanåt hela jävla dagen.
Fan- kanske var dumt.
Ja, det kan man ju tycka, men det är ju försent nu och tänka så ändå.
Gjort är gjort och nu ligger jag här.
 
Så här långt kom jag i alla fall på klänningen...
 
 
Nu ska den bara fållas, sys upp och i med gummiband så det blir rynkat upptill.
Men det får bli när jag mår bra om typ ett år eller två.

Ja, nu ligger jag väl här och tar det lugnt då.
Vi ses senare.
Lucky me.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0