Glad att jag bor på en ö som består av kalksten....

Superskön promenad till jobbet igår och lika, fast blåsig promenad hem idag.
Och igår kom Milou på eftermiddagen till jobbet och myste med Chifen, så gick vi en extra lång sväng hem nu.
 
Landat i soffan och ska snart piffa till mig och hoppa i rena myskläder.
Jobbet är ju avklarat, promenad likaså, idag ska jag bli klar med dom curryfärgade handledsvärmarna så jag kan skicka dom imorgon.
Har fått besked från "Stoff & Stil" att tygpaketet är på väg...
YES!
 
Så raskt över till SLUKHÅL.
 

Såg på nyheterna igår att en kille som låg i sin säng i sovrummet, så öppnade sig jorden och han åkte rakt ner i ett slukhål!
(Bilden är ett annat LÄBBIGT slukhål...)
 
Från Aftonbladet...

"Hålet bedömdes i går vara tio meter brett och sju meter djupt - men eftersom huset är helt avspärrat vet man inte hur mycket det har växt.

Genom avancerade tester av jorden runt omkring har experter bedömt att hålet fortsätter expandera.

– Det fortsätter att utvecklas och marken fortsätter att kollapsa, säger Ron Roger, räddningschef i Hillsborough, till AP.

Jorden under huset beskrivs som en "väldigt stor, flytande massa".

– Jag förstår inte att det inte har kollapsat ännu, säger ingenjören Bill Bracken till AP.

Florida drabbas relativt ofta av slukhål...

– Vilket hus som helst i Florida kan vara i samma situation, säger han till AP

Närliggande hus har evakuerats och experter fruktar att hålet leder till ett myller av underjordiska klyftor och grottor.

– Föreställ dig en bit schweizerost, säger slukhålsexperten Taylor Yarkosky, till AP."

 

Ibland är man HIMLA glad att man bor i gamla Svedala och framför allt på en ö som består av en berggrund av hård, eller är den lite porös (?)...
Fast ändå KALKSTEN.

 

Känns som att här står man i alla fall stadigt med båda fötterna på jorden och riskerar inte att åka ner i några avgrundshål.
Jag skulle inte vilja bo i Florida.

Fy tusan, tänk och ligga där och glo på tv i din säng, så säger det bara "SWOSCH" och så åker du rakt ner i ett hål och begravs levande.
Rysligt obehagligt!

På nätet kan man även läsa att en norrman ligger bäst till JUST NU i Vasaloppet.
Vi får väl hoppas att han inte har fifflat med att tömma sig själv på blod och sen plockat bort en massa blodkroppar och sen sprutar tillbaka resten.
Det skulle väl vara onödigt att få en stroke för ett så "oviktigt" lopp som Vasan? 
(I guess)

Dom "odopade" svenskarna har förmodligen inte en chans...
Det säger säkert "SWOSCH" där också när dom blir omåkna av dom liiiiiiite mer energiska norrmännen

Nej nu ska jag inte reta upp några norrmän här, ingen dopar väl sig inför ett Vasalopp, om inte annat har dom väl andra/kloka dopingtester nu.
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses senare!

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0