Jag spricker...

Nu är jag dock så mätt så jag tror att jag spricker!
Tokspricker.
Jag har lagat Wallenbergare till kvällsmat idag, och det var för djäkla GOTT!
Och löksås.
Mumsfillibabba, bäst och passa på när sambon inte var hemma och åt 
 
Jag åt så det sprutade genom öronen och vi som hade bestämt att vi skulle äta ostbricka (och vara lite vuxna) till Melodifestivalen ikväll...
Jag kommer inte få ner en endaste liten ostbit.
Eller kexbit.
Hjälp.
 
Annars så har dagen inneburit en MASSA hemmafix innan jag kom utanför dörren, men fick en underbar promenad med sol hela promenaden.
Jag och Milou mötte en golden och hennes husse, vi slog följe hela Hällarna från början ända fram till Kneippbyn.
Det var jättetrevligt.
 
Trevlig man som var från Stockholm från början, vi gick och pratade om både ditten och datten.
Hans hund fick stå ut med att Milou följde henne som en liten skugga.
Den golden passade för övrigt Milou PRECIS perfekt, för hon brydde sig inte om Milou alls.
Det gillar Milou bäst, för då kan hon få vara lite "tuff" typ.
Det får hon ju inte så ofta annars när kanin och andra hundar styr och ställer me´na 
 
Väl hemma fixade jag allt som hade med middagen att göra, så det bara var att värma på lite sen, till och med dukade.
Duschade och så iväg att handla inför "Mello-kvällen" och morgondagens  middag:
Stekt fläskkottlett med gräddsås och kokt potatis!
Bondkäk imorgon också, och morsan är bjuden.
Hon kan behöva få i sig lite lagad mat åtminstone EN GÅNG i veckan.
 
Ja, och så har jag och sonen ätit middag, sambon jobbar, och vi väntar besök från hundbästisen med entourage!
Se på Melodifestivalen ska vi ju då såklart, hissa, dissa, hylla men ingen fylla.
Fint, vi ses senare med lite Melodifestival-åsikter!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0