Jobbat som satan...

Så har den här dagen också gått...
Och jag har jobbat som satan här hemma!
Från det jag satte igång runt halv 10 så höll jag på till klockan 19.00 PRICK!

Då satte jag mig på häcken i soffan som först, jag har inte ens ätit lunch utan bara tryckte i mig en saffranskladdkaka i farten, samt en apelsin.
Plus en massa kaffe då under dagen såklart 
 
Jag har städat, tvättat, bakat i tre omgångar under städet, varit och handlat band till fleecekoftorna och sytt klart den ena fleecekoftan.
Det tog hela jäkla dagen.
Jag är slut som artist.
 
Och så är jag NÅGOT irriterad över faktumet att den fleecejackan som jag gjorde klart idag, som jag "lagt ut" 4 cm runt om för den är en beställning...
Verkar bli min storlek i alla fall.
Hur gick det till, undrar sömmerskan...?????

Nu är det dock ingen fara på taket, för jag kan ta den själv eftersom jag ska ha en likadan själv.
Men jag hade gärna fått klart beställningen före den som jag ska ha själv.. typ..liksom.

Fast jag sätter inte fast någon knapp förrens min bästis kommer hem, så får vi se om hon ska ha den eller om jag ska börja på en ny.
Fortsättning följer när bästisen har kommit hem.
 
Vad gäller själva knytbandet till koftan så hände följande...
 
Jag gick till tygaffären i hopp om att hitta ett matchande plyschband.
Det fanns inte.
Det fanns bara samma färg av det jag redan hade.
Jaha.
Mutter.
!?

Jag traskade hem igen och började pula med att göra ett fleeceband med snedslåveckaren istället.

Tappade sugen när jag tyckte att det blev för klumpigt, och började titta på knappen som var bestämt av bästisen till koftan.
Den innehöll färgerna ljust rosa, lila, sandbeige och millitärgrön.
Hm, varför inte plocka upp någon av färgerna på knappen till knytbandet...?
Tillbaka till affären och så köpte jag ett ljusrosa plyschband, hem igen, kollade...
PERFEKT!

Det blev lite Odd Molly-stuk över fleecekoftan ihop med bandet och knappen.
Very cute 
Bilder kommer imorgon.
 
Imorgon blir det för övrigt oplanerat jobb.
Jag går in och tar 4 timmar mitt på dagen, och sen går jag hem igen.
Det blir lite extra pengar i kassan, och så får jag väl göra mina planerade ärenden som jag hade tänkt på min lediga dag INNAN jag går dit, och på vägen hem.
Inte mer med det!
Och så hinner jag kanske sy lite också när jag kommer hem, OM jag har tur.
Vi får väl se.
 
Nu ska jag hoppa i sängen för jag är skittrött, se på "Project Runway"...
Bara hoppas att jag orkar hålla mig vaken till slutet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0