Önskar mig en liten fuskpälsjacka att strutta runt i...

Hejhopp igen.
Tänk, det gick bra att gå och jobba trots allt! 
Ja, bara jag kom utanför dörren och började gå och få lite frisk luft så blev jag pigg.
 
Det blev promenad till Öster och gjorde några ärenden innan, och så skulle jag gå och hämta ut mitt nya leg hos polisen.
Mitt nya "pundar-tants leg" ni vet.
Upptäcker på apoteket att jag SLÄNGT det där lilla kvittot som jag behöver för att få ut legget.
 
Men vad i helvete!!!!!
Gah, ja, det slängde jag när jag var på stan med sonen sist.
Jag städade ut plånboken från kvitton, bankkvitton ni vet...
Och ut åkte leg-kvittot dessutom.

Hur trött på sig själv får man bli, jag bara undrar liksom?
 
Jaha, då kunde jag inte hämta ut legget, utan då behöver jag ta med mig morsan IGEN för att "identifiera" att jag är jag!
Jag blir så j-la trött.
Så inget leg idag med andra ord.
 
Vidare traskade jag och Milou till Chifen.
Jepp, Milousan var med för att få lite "royal treatment" och extra gos-mystid.
Vi var där i 4 timmar och Milou fick gosa i soffan, fick hundgodis och väldigt mycket kramar.
Hon var i hundhimlen typ 


Promenad hem igen, vi blev lika dammiga som om vi knatat runt i en torr öken!
Jag försökte gå småvägar men...
Dammlunga är att vänta om dom inte börjar sopa gatorna snart.
 
Och när jag kom hem så hade jag fått PAKET.
Jag hade fått alla tygprover jag ville ha från Stoff & Stil...
 
 
Pälstyger som jag blev lyrisk över och ville beställa direkt och sy något fräsigt i 
Så satte jag igång med att sätta upp tygerna färgkordinerat på vitt papper och in i plastfickor...
 
 
 
... in i pärmen...
 
 
Älskar´t! 
Pälstygerna var ashäftiga.
Jag ska ta mig till Stoff & Stil och nog köpa ett väldigt långhårigt, svart fuskpälstyg.
Ser framför mig typ lite som kanske dessa modeller...
 
 
 
 
 
 
Ja, herregud...
Vad har hänt?
Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag skulle sitta och dräggla efter fuskpälstyger med glansiga fodertyger inuti...
Då hade jag skrattat vederbörande rakt upp i ansiktet.
 
Nu önskar jag mig inget hellre än en liten fräck fuskpäls jacka att strutta runt i.
Ur led är tiden.
Eller jag.
 
Nu ska jag surfa runt lite på Tradera...
Man vet inte, jag måste passa mig så jag inte missar några schysta mönster 
Vi ses imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0