Prinsessan Leian...?

Jag kom upp en halvtimme senare än sonen idag, och det första han frågade mig var:
"Vem är Prinsessan Leian?"
- Prinsessan vem?
"Prinsessan Leian, hon har dött."
- Leia, men det är ju hon i Star wars (Jaha, har Carrie Fischer dött, tänker jag inombords, oj, hon är ju inte SÅ gammal, tragiskt...).
 

"Nej, INTE HON, det är någon Prinsessan Leian i Sverige som har dött, jag såg det på nyheterna nyss!"
 
????

- Va, okej...?
Eh...
JAHA, menar du Prinsessan LILLIAN?
"Ja, så hette hon kanske."
- Jaså har hon dött, oj då, men hon måste varit gammal...?"
97, upplyste sonen mig.

 
"Vem var hon?"
- Ja, hon var väl gift med en farbror till kungen, Prins Bertil... som... ja, dom är väl kända för att dom var ihop typ 30 år i hemlighet eller något, innan dom fick gifta sig för prinsar på den tiden fick inte gifta sig med "vanligt folk".

Sen tog mina kungakunskaper om Prinsessan Lillian slut.
"Okej", sa sonen om så var det samtalet över.
 
Fick mig att tänka på min barndom och alla "Svensk Damtidning" som låg i mormors jättestora kopparkittel som stod i det sk serveringsrummet...
Tidningar som jag PLÖJDE igenom som liten.
 
Tittade på glitter och glamour, tiaror och prasselklänningar, då kunde jag säkert typ ALLT om kungar och drottningar, prinsar och prinsessor.
Herregud, jag var så lillgammal.
Förmodligen hade jag full koll på Prinsessan Lillian också.
Det har jag glömt nu.
 
Nu ska jag occh Milou ut och röra på oss, solen skiner, kallare idag än igår.
Jag återkommer senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0