Viktiga pappershögen & husmorstips...

Nu har jag gjort något som kanske inte är så jäkla kul...
Men nödvändigt ibland.
Jag har sorterat in "Viktiga papper" i "Viktiga papperspärmen".

Duktig flicka!
 
Jag har en tendens ibland att bara lägga såna papper inne i arbetsrummet i en prydlig hög, för att sen typ SÄLLAN ta tag i det.
Men vad gör man här i soffan när man sitter med armarna i kors och ändå måste vila sig...?
Man kan göra lite nytta och ta tag i den där "Viktiga pappershögen"!
So I did.
 
Med min nya policy att hålla arbetsrummet nice and tidy, så var högen prio.
Nu är högen borta och nu ska jag verkligen försöka sätta in papper så fort jag fixar med räkningar varje månad.
Skönt, gjort nytta, men ändå suttit still!
 
Och så har jag...
 
 
... färgat pärlsocker med röd karamellfärg.
Yupp.
Då har man lite färgat pärlsocker ifall man vill ha lite FESTLIGARE pärlsocker till kakorna framöver.
Jepp.
Vitt kan ju vara så himla trist och ombyte förnöjer.
 
Husmorstips till alla bak-intresserade:
Ta en gammal- fast ren glasburk, häll i lite pärlsocker, häll några droppar karamellfärg av valfri kulör, på med locket fort som tusan, skaka ett tag, häll i en skål och låt lufttorka något dygn, KLART att hälla i en fin- annan glasburk att ha i skafferiet!
 
Ja...
Så har jag såklart glott på tv.
Vilat.
Szzznark.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilket bra husmorstips, nu vet jag hur jag ska göra om jag skulle bli sugen på lite vackert färgat pärlsocker.

Tack för din kommentar hos mig och krya på dig!
Så länge det är sånt här arktiskt klimat får du nog hålla dig inne. ;)

Kram, Ingrid

Svar: Hejsvejs!Ja, visst är det fiffigt! :D
Jag håller mig inne och tar det lugnt imorgon också, på torsdag måste jag jobba...
Jag håller faktiskt tummarna själv att jag är piggare då, för det här är ingen höjdare! Kramkram
Madde

2013-03-19 @ 16:52:52
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0