Vilken toppenplan....

Intet nytt på förkylningsfronten...
Jag är lika risig som dom andra dagarna som varit.
 
Men det snöar ju idag (skitväder, usch-fy-och-blä, nu får det lägga av snart...), jag stannar inne och tar det lugnt.
Vilar.
Imorgon är jag nog piggare.
 
Sonen försov sig imorse.
Jag försov mig imorse.
Ja, för jag brukar ju gå upp och i alla fall kolla honom.
Jag orkade inte gå upp förrens 07.20 och då sov sonen.
 
Vilket i sin tur fick konsekvensen att han kom lite försent till skolan.
Inte bra.
 
Men jag kan säga att TROTS att jag tog hostmedicin igårkvälls, och igår tog jag cocillana för hostan var skitjobbig på kvällen...
Hostade jag i flera timmar innan jag kunde somna.
Jag tog 5 ml till att börja med, för den är ju rätt stark och jag tar ju helst inte sånt här med "droger" i, så jag tänkte att det skulle räcka.

Det gjorde det inte.
 
Efter en halvtimme tog jag 5 ml till, "full rekommenderad dos", jag hostade lika mycket i alla fall och kunde inte somna.
Nä, så där låg jag, host-host-host-host.
Ja, så det var väl inte undra på att jag inte orkade stiga upp 07.00 idag, först cocillana och sen inte ha sovit tillräckligt många timmar.
 
En dag till i soffan lockar inte.
Men å andra sidan har jag varit med om värre, jag har bara så himla dåligt tålamod med sådan här typ av vila som alla vet.
Fast jag har kurerat mig med vitlök, honung och ingefära i två- med idag- tre dagar.
Någon nytta ska det väl göra.
 
Jag ska spendera dagen med att kolla på tyger på nätet, det kan nog trollbinda mig i några timmar.
 
Wow...
Vilken toppenplan.
Nu ska jag fräscha till mig, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0