Fick oväntat besök och lite annat...

Vad har hänt idag då?
Jo, detta:
 
Jag har skurit ut tyg i svart spillfleece till en babyjacka i storlek 68 som jag NOG tänkte klä med...
 
 
... med denna monstertrikå på insidan och sen den prickiga snedslån runt om.
Ja, jag funderar på det tills imorgon så får vi se vad det blir, tror dock att det skulle kunna bli väldigt sött.
 
Våran nya tvättmaskin har kommit och första tvätten går i detta nu.
Vi har varit utan maskin sen i fredags och har redan drivor med tvätt.
 
Sen fick jag besök av denna lilla URSÖTA krabat...
 
 
 
Hundbästisen kom förbi på en fika och hade med sig sin nya "lilla" schäfervalp Batch.
Fast lilla och lilla, han är 8 veckor och väger TRE KILO MER än Milou, cheesus.
Men KOLLA på det där lilla fejset, fy tusan så söt han är.
 
Och Batch försökte vara lite vänlig och bli kompis med Milou...
 
Men Milou är ju i vanlig ordning "vän av feghet" och sprang och gömde sig under strykbrädor, bord, stolar och ville INTE vara kompis med Batch.
Inte ens när Batch började skälla av yr glädje, nä, då var det läge att ta ut MIN FEGIS från köket så hon fick vara i fred.
 
 
Stackars Batch under köksbordet ser ut att säga:
Hallå, varför vill hon inte leka med mig...?
Go figure, tänkte jag.
 
 
Batch fick istället ägna sig åt annat som typ kolla på "stampande kanin i bur", bita på min sopborste, tugga på ben, kolla lite till vad den där hårbollen gjorde i sin bur och sen...
 
 
.. är man ju inte mer än valp, så man måste sova lite mellan varven...
 
 
 
 
Och fort går det ju också, från en sekund till den andra så slockande den lilla busen.
Stenslockande.
Då kunde man pussa obehindrat utan risk att få snoken avbiten och lukta på den GODA VALPANDEDRÄKTEN som är såååååå underbart god.
Tyvärr försvinner den alltför snabbt.
 
Lite senare stack jag och sambon till Linds där jag köpte nya blommor till köksfönstrarna och nya mini-kaktusar till mitt mini-växthus i vardagsrummet...
 
 
Och så är det väl TUR att man har vänner!?
Jepp det är det.
 
När Frk Smältchoklad var här förra veckan, frågade hon mig varför jag hade en konservburk som det varit vita bönor i (urdiskad ska tilläggas) på min ena kökshylla.
- Ja, därför att jag tycker den är fin i färgen, sa jag.
- Mhm, sa hon, men varför sätter du inte en blomma i den, du kan ju plantera en blå hyacint i den nu när det är jul.
 
Vilken himla bra idé tyckte jag då, och idag när jag var på Linds så köpte jag...
 
 
 
... en blå hyacint och planterade i burken!
Vad skulle man göra utan fiffiga vänner med bra idéer, jag bara undrar.
 
Och nu sitter jag och ser på "Sommarpratarna", sen ska jag skära ut lite mer tyg och SEN...
Ska jag se HOMELAND och det slutade så himla spännande sist så det får jag inte missa!!!
Absolut inte.
Har ni tur så blir det en liten Bitstrip framåt nattkröken, eller så ses vi imorgon igen.
Men jag gissar att det blir någon liten serie innan läggdags.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0