Hellre en tårta i fejset än ett järnrör i skallen...

Uppe och idag är det majbål i nacken igen, men det är åtminstone mer varananndags värk nu!
Alltid något.
 
Igår ville jag skriva lite om den där tårtningen av Jimmie Åkesson igen, men jag hann inte för jag hade så mycket att göra ju 
 
En del i media och en del debattörer verkar ta Jimmies parti och tycker synd om honom och menar på att nu kan han mycket väl istället få sympatier för att han blivit förnedrad offentligt.
Jag kan absolut hålla med om att han kanske TYVÄRR kan få fler röst-tröst-sympatier istället för att det får "clowneffekten" , dvs att han blir förlöjligad.

Men i mina ögon ÄR han förlöjligad.
I mångas ögon är han förlöjligad, jättebra om ni frågar mig.
 
Bra debatt i Tv4:as panel idag där Alexandra Paliscao sa att VAD är en tårta i ansiktet när Jimmies parti har medlemmar som hotar, misshandlar, använder RIKTIGA VAPEN mot andra medmänniskor som hon?

Personligen tänker jag:
Är det ett hot mot demokratin för att Jimmie fick en tårta i ansiktet...?
Dock inte.
Det är skillnad på tårta VS nävar, järnrör och vapen!
 
Tårtor är mjuka och förlöjligande, nävar, hemmagjorda sprängladdningar, vapen och järnrör är grov misshandel och kan i värsta fall vara dödande!
STOR SKILLNAD.
 
Och som panelen så riktigt även sa:
Vart var debatten när kungen och Bosse Ringholm blev "tårtade"?
Typ ingenstans.

När dom blev tårtade var det ju ingen som hojtade "hot mot demokratin" eller jämförde tårtor med järnrör och tyckte det var lika illa.
Fast då hade vi iofs INTE ett parti i riksdagen som hade partimedlemmar som sprang runt och misshandlade och hotade folk till höger och vänster.
Eller...?

Hellre en tårta i fejset än ett järnrör i skallen, det är min åsikt.
Bra också att debatten verkar ha vänt och att folk tar anstånd från att ha sympatier för Jimmie Åkesson.
Driver man ett sånt vidrigt parti vore det BRA om han fick en tårta i fejset MINST en gång i veckan, så tårta på.
Även tanter under och över 60 kan väl ge tårtandet en chans...?
 
 
Vad händer idag då?
Jo, först hade jag tänkt att ge mig ut på promenad nu men det det ska jag inte, jag ska sy först.
För det blir så mörkt tidigt och då blir det jobbigt för ögonen på kvällen.
Så nu ska jag sy i några timmar, sen ska jag luncha med två av mina kusiner Syster-Yster och Nybyggarkussen (KUL), sen ska jag ta den där promenaden med Milou.
Jepp, vi vänder på dagen pga av ljuset.
 
Och nu ska jag inte spilla någon tid, radion ska på, tyget ska tuktas!
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0