Jag flyttade spaken ett snäpp,,,

Ligger och ser på "Veckans brott" med Leif GW...
Bäst i tv-test om ni frågar mig, i alla fall när det gäller tv-personlighet!
 
Middagen blev en riktig hit idag igen.
Variant på kycklingen i ugn som vi åt i förrgår men med lite andra grönsaker och rotfrukter i och potatisen på en annan plåt.
Blev ÄNNU bättre än sist, sonen slickade nästan tallriken och slutade inte äta förrens allt var tomt, inte jag heller för den delen.

Så tog jag en vända till i syrummet och gick in och skulle sy fast svarta knytband på koftan.
Svarta sammetsband, jaha, för jag DET hade jag väl hemma eller...?
Nä, tänk det hade jag inte.
Jag luskammade arbetsrummet men det hade jag visst glömt att köpa.
Fint.
Jag fick avsluta koftarbetet för idag!
 
MEN...
Så trädde jag om babylocken enligt konstens alla regler och flyttade diffrencialspaken ett snäpp högre upp, vrider en liten skruv ca 2 mm och vad händer tror ni?
Maskinen syr som en dröm!
Jag sydde på provlappar och allt såg finfint ut, fast det har det ju iofs gjort förut.
Då tog jag fram den redan förstörda fleecekoftan och maskinen uppför sig exemplariskt.
Hela sömmen runt om blir tipptopp.

Jaha, problemet löst...
Som det ser ut nu i alla fall.
Note to myself:
Ring symaskinsbutiken nästa gång istället för att bli deprimerad över att man tror att saker och ting är åt pipsvängen.

Nu ska jag koncentrera mig HELT på Leif, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0