Jag lyckas sabba allt...

Denna dagen kommer väl gå till historien som:
Sämst ever.
Kan inte gå in på allt men det blev inte bra överlag.
 
När jag kom hem, jag hade ju bara MINIMALT att göra på den gräddvita koftan och så förstör jag allt.
Ja, jag lyckas sabba allt.

Jag sätter igång med inställningar och så testade jag på en provlapp i samma tyg FÖRST, och sömmen blev perfekt på lappen.
Fino, let´s go!
Jag sätter då igång och syr samma söm med exakt samma inställningar och sömmen på koftan blir 
HELT ANNORLUNDA och helt fel.

??????????????
Vad händer?

Jag fick sy om sömmen minst tre ggr, perfekt på provlapparna varje gån
g men på koftan...
Inte bra alls.
Startade upp den fjärde sömmen och insåg:
Nu är den en 38:a.
Det går ju inte när kunden är en 42:a.
 
Jag blev rent förtvivlad och fattar inte hur provlapparna kunde bli perfekta i samma tyg, och sen när jag satte koftan i maskinen:
Konstig söm.

Varje gång efter första, fula sömmen provsydde jag 6-7 ggr på varje provlapp för att vara säker, men nej, koftansömmen = Katastrof.
 
Bara att beställa nytt tyg, INTE vad jag behövde nu.
På denna kommer det bara bli en liten vinst, PLUS att det blir ÄNNU MER VÄNTAN för kunden.
PSH! (hemlig svordom)
Nåväl, det är bara att beställa nytt tyg DÅ SOM SAGT imorgon, tjofräs.
 
Sambon fixade maten och det blev tacomys, sen blev han sur för att jag inte tog "efterbörden".
Jag körde samma stil som sonen brukar och sa "Orka" och tyckte att jag haft en pissigare dag än honom och sa att jag skulle duscha.
Och så gjorde jag det.
 
Efter det kom Hundbästisen och dottri hit och vi såg Idol, fikade och åt godis.
Nu ligger jag i sängen och gnisslar tänder, mysig kväll som fan dock och jag glömde helt kofthelvetet...
Nu kom jag på det igen.
SOV GOTT alla glada.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0