Lugg = Ute!

Tillbaka hemma igen efter att ha varit på fikabesök hos bästisen och Lilla Sunshine!
 
Lika bra att jag börjar blogga om det där med LUGG igen.
Jag känner mig lite MOTARBETAD här faktiskt.
 
Sonen kom hit och jag tog upp det där med att jag funderade på att klippa lugg och sonen sågade idén med orden:
- Det gör du INTE, lugg är ju helt UTE!
 
- Va, lugg är väl inte ute, och herregud jag är över 42 nu och bryr mig inte om vad som är ute eller inne.
- Mamma, lugg är ute, snälla behåll ditt hår, behåll din lugg.
 
När jag sen ringer och beställer tid hos min kära frissa berättar jag om mitt "kanske-beslut" att klippa lugg och att "den här gången kommer det nog faktiskt bli av".
Min frissa (och jag älskar henne) säger:
- Mhm, ja det där har jag hört förr.
 
- Ja, men alltså jag KOMMER NOG FÖRMODLIGEN faktiskt klippa luggen den här gången, och så började jag skratta.
Och hon skrattade och så sa hon:
- Jaja, jag skriver inte upp det utan vi tar det där med luggen när du kommer hit.
 
Cheeesus...
 
Jag är tydligen inte trovärdig och motarbetad både hemma och hos frissan .
Sonen tycker jag blir "ute" om jag klipper av den långa luggen och frissan har hört det så många gånger att hon bara inte tror att jag kommer göra slag i saken.
 
Jag börjar få lugg-ångest.
 
När jag sen visade sonen hur jag hade tänkt klippa mig, dvs jag nålade upp luggen lite och fick lite Lena Endra-lugg, då sa han bara:
- Nej-nej-nej, du klipper dig inte!
 
Nähe.
 
Väl nere vid bästisen så gick jag igenom min lugg-plan och att jag ville ha den där Titiyo alternativt Lena Endre-luggen och hon var i alla fall positiv till en förändring.
- Klart du ska, det kommer bli jättesnyggt!
- Mmm, fast "sonen" tycker att jag blir ute med lugg.
Fast det tyckte då bästisen att jag skulle strunta i, förändring kändes PÅ liksom.
 
Ja, nu fick jag en klipptid den 26/11 precis efter lön (så jag tar mig råd klippa risbusken) så vi får väl se.
Jag ska kolla vad sambon tycker.
Jag ska fundera på det där med lockigt hår och lockig lugg, men jag tror fan jag klipper av den bara för att se ändå.
Jag vågar så lite nuförtiden och det enda jag kan säga med stor säkerhet är att håret, som jag skrev förut, med all säkerhet växer ut igen.

Kanske jag chockar min fina frissa och faktiskt GÖR det, fastän hon inte tror mig...
Ännu!
 
Nu ska jag se "Uppdrag granskning", vi ses imorgon igen innan jag skall till jobbet!
Sov gott alla glada.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0