Skogsmulle hade en tidsplan...

Tjenamors!
Här har det gått i ett sen 09.15 ta mig fasen.
 
Jag valde att inte blogga imorse för då hade det dragit ut på tiden och idag var tiden knapp.
Jag hade en hel del hushållsfix först och sen skulle jag gå ut med hunden och bara rasta henne i trädgården.
Jag hade en tidsplan och gissa vad hundskrället gör?
Jo, hon spräcker tidsplanen.
 
Hon vägrade kissa.
Hon gjorde nummer 2 och sen bara stod hon och glodde på mig, i TJUGO MINUTER.
Lägg sen till 5 minuter innan hon bajsade.
Det är precis som om hon känner på sig när jag har lite tidspress/tidsplan och bara töntar sig.
 
När det då dom där 20 (25) minutrarna gått fick jag nog, hon bara stod där och fån-glodde på mig.
Gjorde INGET kisseri överhuvudtaget, och detta trots att hon var ute sista gången klockan 22 kvällen innan!!!
 
Jag hade helt enkelt inte tid så jag lämpade av hunden till morsan och bad henne gå ut och kissa henne när hon hade tid.
Jag gick upp och satte igång med den gräddvita fleecekoftan direkt, mamma gick ut med hunden IGEN och hon kissade direkt.
Det var väl det jag visste, hon bara jävlades.
 
Jag satte i alla fall igång och kollade tyget så det var okej, började skära ut och sen sy.
Jag har klockat mig idag, 3 tim 29 min och 38 sek är siffran nu när jag har sömmen runt och två band att sy på.
Detta är MED utskärning av koftan och utskärningen gick på 49 minuter, alltså ligger själva arbetet på ca 2 tim och 41 minuter.

Ja, det har krånglat lite och jag har inte stängt av tidtagaruret när jag trätt om maskinen två gånger samt sytt om två sömmar på ärmarna, så kanske man skulle dra av lite för det, men det har jag inte gjort...
För det är ju "jobb" det också.
 
Som sagt, jag har kvar att sy runt koftan och sy fast två band, sen är jag klar.
Vi får se vad sluttiden blir!?
 
När jag var klart med det så hoppade jag i duschen och iväg på vårat första utvecklingssamtal med sonens klassföreståndare på högstadiet.
Cheesus, jag blir lika förvånad varje gång, har jag en son som går på högstadiet?
Jo, tydligen.
Jag har inte riktigt vant mig ännu, kommer jag ens hinna innan han går ut undrar jag.
 
Sonen mötte mig på parkeringen för jag har helt glömt bort det där med A-hus, B-hus och så vidare, detta TROTS att jag ju för fasen gått i samma skola själv.
Men...
Nu var ju det 190 år sedan och så fort man slutade så var det som om man aldrig gått där.
Mysko.
 
När sonen mötte mig var det första han sa var:
"Jaha, tog du den där jackan på dig..."
 
?????????

- "Den där jackan", vad menar du, det är den enda jag HAR just nu.
"Den där jackan" är då en millitärgrön tygjacka från HM som är från L.O.G.G, snygg, "lite skogsmulle" kanske, men modern i alla fall.
 
Har haft den i några år, men L.O.G.G kör ju rätt tidlöst och eftersom min svarta täckjacka har gjort sitt och jag inte haft råd att köpa en ny, har den tidlösa jackan fått duga så länge.
Den ser TYP ut som jackan på bilden nedan, fast inga rynkband på utsidan, mina sitter på insidan...
 
Men "Den där jackan" den dög tydligen inte i sonens ögon.
Komma till skolan som en jäkla skogsmulle, det var väl nästan att jag skämde ut honom, det HÖRDE jag på tonen.
 
Nåväl, Skogsmulle-morsan fick snabbt forslas in till klassrummet och inte fick jag prata medans vi gick genom trapphus och korridor heller.
Nej, så Skogsmulle-morsan var tyst, bara viskpratade när jag berättade för sonen att jag minsann hade mitt första skåp i precis samma korridor som sonen hade sitt, och inte långt ifrån sonens skåp var det heller.
 
Sonen var måttligt intresserad och jag...
KÄNDE IGEN MIG!
 
Det var ett bra möte och en trevlig klassförståndare som jag bara träffat kort innan och det verkar gå bra för sonen.
Skönt.
 
Vidare så åkte jag, mamma och sonen till Jysk och köpte...
 ... den där jättestora saccosäcken till sonen som jag lovat honom!

Ja, han har ju tre sittplatser i sin bäddsoffa, men behövde väl typ en till som är lätt att förminska för han har inte så stort rum.
Denna kan man ligga 2 vuxna personer på, eller sitta en i, plus att den kan lätt flyttas eller sättas i soffan om man dammsuger.
Och skön att sitta i är den också.
 
Handel, hem igen och lite systuga till, middag och vid 19-tiden hamnade jag ÄNTLIGEN i soffan.
Jag är helt slut, men så är jag i alla fall nästan klar med dom två fleecekoftorna som hängt över mig sen innan jag köpte dom nya maskinerna.
 
Sen har jag fått en ny beställning, men den brinner det verkligen inte i knutarna med och den behövs inte stressas med.
Det har jag dock känt med dom två jag är klar med nu, just för att det gått så lång tid, men jag ville sy dom på min nya Baby Lock och då har det ju tagit en jävla tid.
 
Vi ses imorgon igen, då ska jag blogga om Persbrandt och min mamma igen...
Ständigt denna Persbrandt här på Rue de la Sud!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0