Snygg och proper...

Goddagens.
Hjälp vad den här dagen gick snabbt!
(Info: Gah...)
 
Jag och hunden fick en riktigt bra promenad idag och gick ca 8,5 km.
Kom hem, piffade och ringde sen symaskinsaffären om problemen med babylocken, och bad om hjälp...
Det kunde han i luren inte ge!

Såklart egentligen, för han kunde ju inte se igenom telefonen direkt.
Jag gav min beskrivning i alla fall och han bad mig att skicka bilder på sömmarna så han skulle kunna vidarebefodra till företaget som har babylocken och problembeskrivning.
Jag skickade...
 
 
 
... hur dom fina och "låsande" sömmarna ser ut, dvs hur det SKA se ut, och sen dom INTE så fina och godkända sömmarna som maskinen helt plötsligt bara får för sig att sy utan att man rört maskinen/inställningarna mellan sömmarna ser ut...
 
 
 
 
Inte godkänt what so ever!
Jag skickde mailet runt lunch och har ännu inte fått svar, men mina bilder ska ju vidare så det kanske tar en dag eller två.
 
När jag var färdig med det drog jag direkt över till vännen tvärs över gatan, fika, vila och snack i någon timme och när jag kom hem:
En jäkla massa hemmafix.
På det satte jag mig i arbetsrummet och jobbade med att få till snygg kantning (typ det jag gjorde igår)... 


 
... och vid 16 orkade inte nacken vara med i matchen längre så då la jag ner, MEN då hade kantningen blivit SNYGG och proper i alla fall.
Inget pulande med fleecekofta med andra ord, det får bli imorgon istället och då skall jag jobba med det hela dagen om det så ska behövas!

Nu ska jag fixa kvällsmat, vi ses kanske om en stund igen.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0