Veckans Brott igår...

Jag gillar när horoskopen har VIKTIGA budskap...
 
 
... I´m on it!
 
Vidare till "Veckans brott" och dokumentären om Quick och Säter igår.
MYCKET intressant och man fick en inblick i ett av Sveriges sk bästa psykvård och blev mörkrädd.
Ja, det ny personal och ny ledning där nu, så man får väl HOPPAS att läget förbättrats på stället nu när tanten som styrde Säter är död...
Men såg man sen dom som varit nära den där Margit, som PRAKTISERAR hennes lära ute i samhället, ja...
Då kanse det är läge för vissa att byta ut sin psykolog.
 
Vidare till programmet efter dokumentären, det blev väldigt plågsamt när Göran Lambertz gjorde entré.
Varför i hela världen fortsätter han med en dåres envishet försvara sina polare Krister van der Kwast och Seppo Penttinen?
Om inte dom själva ställer upp och försvarar hela "Cirkus Quick" hur kan då han som inte varit involverad överhuvudtaget?
 
Eller ja, han utredde väl sina bästisar från allra första början när denna härvan började rullas upp, men kom fram till att allt var korrekt.
Så konstigt, tja, kanske jag också hade kommit fram till om det gällt mina bästisar.
 
Nåväl, där satt han och gjorde bort sig om starka tekniska bevis i form av en likhund, dissade både GW och han som gjort dokumentären och Säter och Quick/Bergwall.
 
Jag tror Quick/Bergwall gjorde rätt i att lämna studion innan Lambertz kom in, det hade jag också gjort, men risk för att ha strypt dåren Lambertz annars.
Och man kan ju, som jag skrev igår, undra:
Vem hör hemma MEST på Säter, Sture Bergwall eller Göran Lambertz...?
Jag tycker nog den senast nämda.
Han är CRAZY på riktigt!

Hur han kan få sitta kvar på sin post som justitieråd i Högsta domstolen, det förstår i alla fall inte jag.
 
Detta stod på Expressens hemsida idag...
 

GW om Lambertz: En tillgång för Nordkorea

 

Efter inspelningen av kvällens "Veckans brott" i SVT gick Leif GW Persson till verbal attack mot justitierådet Göran Lambertz, som vidhåller att de fällande domarna mot Sture Bergwall var bra.

- Att han vore en stor tillgång för Nordkoreas högsta domstol, det har jag inga problem med – men inte hos oss, säger

Göran Lambertz, justitieråd i Högsta domstolen, fick till uppgift att granskarna polisutredningarna i fallen med Thomas Quick. Han kom fram till att inga fel hade begåtts.

I dag fick han kritik efter tv-inspelningen av "Veckans brott" i SVT1, som sänds klockan 21 i kväll.

Johan Asplunds pappa Björn var först ut med att kritisera Lambertz.

- Jag har så svårt att acceptera den där insikten och kunskapen att han är justitieråd, och inte avsättningsbar. Och han sitter uppenbart och ljuger i tv. Han återkommer gång på gång till det som är rena lögner. Okunskap och oförmåga att ta in fakta har präglat hela den här proceduren runt Thomas Quick. Jag tyckte att Göran Lambertz sammanfattade det där väldigt bra när han sa: "Ju mer man läser på, ju mindre förstår man."

Björn Asplund fortsätter:

– En person som hämtar kunskap från dem som varit ansvariga för utredningen, och sen framför deras synpunkter som om de vore sanning, förtjänar ingen trovärdighet.

Upprörd

Även GW Persson var upprörd över att justitietrådet Göran Lambertz fortsätter att hävda att de fällande domarna var bra. Efter inspelningen gav han en intervju. Om den heta debatten med Lambertz i studion, sa han:

– Det här gick alldeles utmärkt med tanke på att det är en vettvilling som man då ska prata med. Han står där borta.

Göran Lambertz?

– Ja, precis, så heter han. Det stora mysteriet för mig är hur man i en rättsstat och demokrati kan ha en sådan sittande i en svensk domstol. Att han vore en stor tillgång för Nordkoreas högsta domstol, det har jag inga problem med – men inte hos oss. Det stör mig.

Om GW:s verbala attack säger Göran Lambertz kort till Expressen.se:

- Jag avstår från att kommentera.

Blev det mycket konfrontation mellan dig och Göran Lambertz?

– Det vet jag inte, säger GW. Det beror väl på vad man har för anspråk. Men det är knepigt att diskutera med en människa som i psykisk mening är helt obegriplig och som bara sitter och ljuger rakt upp och ner. Det är vad han gör.

Rättsskandal

Göran Lambertz säger så här efter inspelningarna:

– Vi kom in på om det här är en rättsskandal eller inte och det är där jag har mina starka känslor. Jag är ju helt säker på att det inte var en rättsskandal. Det finns så väldigt mycket bevis mot Sture Bergwall.

– Det finns så mycket ursprungssannolikhet, som jag brukar kalla det – det som talar för att domarna var riktiga. Brottsutredningarna ser i allt väsentligt bra ut.

Trots de friande domarna vidhåller du att det var Sture Bergwall som låg bakom det här?

- Jag säger inte att Sture Bergwall är skyldig. Jag säger att domarna var riktiga.

Leif GW har en annan uppfattning.

- Han har ju låst fast sig i en uppfattning sedan väldigt många år. Men de första åren var han helt inställd på att Quick var gärningsman och han kritiserade till och med polisen för att inte ha förhört Quick ordentligt om Johanmordet.

 
 
Ja, Leffe GW skräder inte orden, och jag ÄLSKAR kommentaren om att "Lambertz vore en tillgång för Nordkoreas högsta domstol..."
Go Leif go, säger jag, hahaha, hysteriskt kul.
Han kallar även Göran Lambertz "Vettvilling" i en annan intervju, Leif go på den också!
 
Nu ska jag ta ner lite advetsstakar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0