Morgonrocken i fulfleecen...

Vilken kamp det blev...
Är.
Men fan så fort det ändå går med overlocken, jäklar, sömmen bara flyger fram.
 
Nu är det första projektet på mina nya maskiner klart...
 
 
 
Morgonrocken i fulfleecen!

Ska försöka komma ihåg att fota den dagtid också, men...
Den blev inte bra, eller den blev väl hyfsad men inte tipptopp som jag skulle velat!
(Sade den hopplösa/obotliga perfektionisten...)
Jag fick även runda hörnen på rocken för att få det snyggt med overlocken, jag är ju inte så van ännu 
 
 
Jag har sytt om den i sömmarna på insidan i nacken två gånger och sen sytt om HELA morgonrocken  på utsidan två gånger också.
 
 
Att få till inställningarna är som jag har skrivit förut är inte lätta, och det kan ni se tex på den här bilden ovan.
Detta var ytterkanten som skulle vara rå, precis som på fleecekoftan.
Men kanten blev "tjorvig" trots test på provlapp precis innan, när jag gjorde ytterligare en justering på maskinen blev sömmen...
 
 
... mycket finare MEN...
Den blev dock lite vågig ändå!
Jag blev INTE nöjd då som sagt, jag skulle ha justerat den ännu mer om jag bara orkat, nu orkade jag inte det.

Men jag kan säga så här, att sy en råkant runt hela rocken tog mindre än 1 minut.
Då tar det säkert en halv minut att sy runt fleecekoftan, MAX.
Jag ska klocka mig när jag väl gör den bara för att liksom.
Det kommer gå så jäkla fort, jag tror fan i mig att att sy en fleecekofta kommer ta MINDRE ÄN EN TIMME i fortsättningen.
Alltså från det att tyget är utskuret, bara sömnaden.
Jag ska klocka det också, utskärning och sömnad sen leverera tidsrapport.
 
Nog om hantverk för idag, nu ska jag koncentrera mig på "Så mycket bättre".
Vi ses imorgon innan jobbet igen.


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0