Använd benen och tugga av sin sin arm...

Uppe och började min dag med mina ryggövningar, eller "mjuka-upp-ryggen-övningar" kanske jag borde skriva.
Nu är jag uppmjukad.
 
Och så måste jag tänka på en sak dagarna i ända:
Böj inte på ryggen, ANVÄND BENEN.
Dvs dom benen jag inte har några muskler i sen några år tillbaka.
Jobbigt läge.
 
Nacken är lite mindre brinnande idag, känns skönt.
Igår låg jag på explosionsgränsen, idag är det mer en pyrande aska på något sätt.
ÄN SÅ LÄNGE...
Elden kan ju blomma upp igen, som sagt, det ligger och pyr.
 
Igår åt vi blodpudding till middag...
Eller jag och sonen åt blodpudding och sambon åt köttfärssås och spagetti.
 
Sonen ifrågasätter vid matbordet varför sambon "får så god mat som köttfärsås" när vi äter blodpudding.
(läs = äcklig mat)
Mamman svarar inte helt sanningsenligt för att inte behöva gå in i en tonårsdiskussion:
- Det är för att jag hade blodpudding i kylen som höll på att gå ut (sant iofs) och då var vi tvugna att äta upp den.
 
Egentlig orsak:
Sambon äter inte blodpudding på några villkor OCH...
Skulle hellre tugga av sin egen arm och äta upp den istället för att äta blodpudding.
 
(ursäka den väldigt beskrivade bilden, men jag tyckte den passade så bra...)
 
Dock inget jag säger till sonen för då är vi i strid med ordväxlingar som:
"Men VARFÖR får HAN äta, VARFÖR MÅSTE jag äta..."
Orkade inte.
 
Gå promenad orkar jag dock, och det ska jag och hunden göra nu!
Vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0