Ballerinatoffla...

INTERNET FUNKAR här hemma igen!!!!

Mitt försök att förprogrammera bloggen med inlägg verkar dessutom ha funkat, tjohooo!
Ja, och idag kan jag då skriva som vanligt igen.
 
Jag hittade ett virkmönster på innetofflor som jag tyckte var rätt gulligt...
 
 
 
En liten ballerinatoffla!
Och när vi satt och såg "Idol" igår så satte jag igång och virkade, j
ag gjorde min egen version i lite mer karamellpastelliga färger...
 
 
 
 
Nu är...
1. Inte färgerna så skarpa och mörka som på bilderna, dom är lite ljusare och mildare.
Den sista/tredje bilden är den som stämmer allra bäst, den är nästan på pricken.

2. Jag har ju LITE för stora fötter så jag valde tre färger för att förvilla lastbåts-längden på foten.

3. Jag är inte helt nöjd, jag tycker inte dom blev så söta som på bilden i tidningen.
Kan bero på att jag har för stora fötter ELLER att jag inte virkat slejfen över ännu och satt dit en knapp.
 
Hm...
Dessutom tycker jag inte dom sitter uppe bra på foten, kanske ÅTERIGEN slejfen över foten behövs.
Sidorna kanske dessutom isåfall behöver utökas?
Ja, jag får nog fundera på det, förmodligen repar jag kanske upp undersida/sidorna och gör dom bredare.

KANSKE sätter jag i gummiband.
KANSKE jag repar upp och satsar på en toffla i stil med...
 
 
... det här istället.
Fortsättning följer i toffelutförandet!
 
Idag är det ju Klinte marknad och solen skiner.
Jag och gubben ska åka iväg, vi har försökt övertala morsan att hänga med, men hon...
Ska städa garderober.
Kan hon väl göra imorgon tyckte jag...?
Nä, det kunde hon inte tyckte hon.
 
Ja, vi drar i alla fall, vi kan behöva göra något ihop igen, det har vi inte gjort på veckor nu känns det som.
Vi ses senare, ha en underbar höstdag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0