Det var visst i ett annat liv...

Idag fick den själsliga vilan sitt...
 
 
... tack gode gud för det.
Dom sista resterna av "ontet i magen" som legat och gnagt blev faktiskt HELT som bortblåst när jag kom ut till Brissund idag.

Och vilken dag...
23 grader i luften fick jag höra från en gubbe som höll på att måla på sin fiskebod, 19 grader i vattnet och det var bara han och jag där.
På VÅR sida Brissund i alla fall 
 
 
Det blev sol, bad, KAFFE, bokläsning, promenader och det blev även en premiär av...
 
 
 
... min nya tubklänning som så fiffigt är klänning, kjol och topp.
ALLT i ett klädesplagg!
 
 
 
Stor-Brissund i all sin prakt, dagen har varit läkande och sååååååå avslappnande.
Jag behövde detta.

 
                                                                   *

 
... och när jag sagt "Hej då" till sommarkompisen Mia på Brissund tog jag cykeln hem mot stugan...
 
 
... bytte om till hästkläder och drog vidare till stallet och pållen...
 
 
 
... och när jag ryktat och ridit Mozart en liten sväng så blev det kvälldopp...
 
 
... i Själsöhamn!
 
 
                                                                   *  
 
 
Åh herre gud...
NEJ, det var visst i ett annat liv för typ 30-29-28-27-26 (osv nedåt och även uppått i tideräkningen) år sedan!

Hjälp...
Fast ändå, när jag lämnar Brissunds fiskeläger på cykel så är det (som om tiden stått stilla) som om jag precis lämnat Mia vid deras hus och cyklar "Lilla vägen" från Brissund och mot stugan och sen vidare till Själsö.
 
Dofterna är desamma som då, vägen och husen längs vägen nästan desamma, stallet hos Majsan detsamma och Själsö detsamma.
Inget har ändrat sig, fast ändå har det gjort det.
Livet och åldern kom visst i vägen och snabbt gick det dessutom.
 
Hm, inte utan att nostalgin kom ivägen där på hojen idag.
 
När jag kom hem blev det inköp av sammetsband, systuga och nu...
Ser jag Dallas och skall snart krypa till kojs.
Inatt måtte jag väl sova längre än 6 timmar och IMORGON...
Blir det stranden igen.
 
Sommaren som aldrig tog slut.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0