Dundermiss...

Long time no see...
Eller nä, egentligen inte.
Det var ju imorse 
 
Dagen har gått så himla fort så det är inte klokt och det har varit total fokus på måleri, bara det att jag märkte att jag gjort en dundermiss nu ikväll.
Alltså jag har gjort om en bild på Milou i ett bildprogram...
 
... som jag tänkte kunde vara en ball att göra och jag skissade med basfärgerna nästan hela dagen för att sen jobba ordentligt tänkte jag OCH...
Jag var nöjd med förjobbet ända tills ikväll.
 
Då såg jag nämligen att jag inte tänkt på att anpassa själva fotot efter målarduken.
Åh nej.
Dvs kanten ni ser till vänster där hunden är lite avhuggen ska ju vara kant i kant med slutet på målardukskanten.
DET har då inte jag gjort, utan hunden ser ju avhuggen ut bara för att jag inte förstorat kortet ordentligt.
 
Man kan ju ruttna för mindre.
 
Jag som stått och pulat och målat i flera timmar och så har jag inte tänkt på att "mönsteranpassa".
Jag får titta på den imorgon och se om jag kan måla hunden på fri hand det lilla och se OM det kan rädda tavlan, annars får jag måla över den med vit färg och måla något annat istället.
OPROFFSIGT.
 
Det fick sen bli en kort kvällspromenad själv i regnet, jag var en snabbis hos en vän och fixade med bilder och sen fick jag gå hem med hunden innan jag gick vidare.
Hon hade blivit plaskblöt annars, men jag behövde luft.
 
En hel dag med hemmafix och måleri krävde frisk luft.
Och nu måste jag sova, vi ses imorgon igen och då ska jag till sjukgymnast med min rygg.
Det ska bli mycket intressant.
Håll tummarna att det går bra i alla fall.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0