Ett docktäcke...

Vilken UNDERBAR start på dagen det blev med en morgonpromenad, visste inte ens att jag saknat det så mycket som jag faktiskt gjort.
Morgonstund har guld i mun.
När man dessutom kände den friska höstluften och såg dom skiftande löven i olika färger, då kände jag faktiskt att hösten var välkommen.
Jag kände mig lite färdig med sommaren.
 
Ända tills jag duschat, för då blev det solning på balkongen medans jag läste och pratade i telefonen och väntade på sambon.
När sambon var klar fick han sticka iväg och handla själv, det hade blivit så sent så jag var tvungen att börja med grunden till maten OCH mina damer och herrar...
Det var inte bara premiär för morgonpromenad idag, nope, det var även premär för höstmat.
KALOPPS närmare bestämt.
 
Jag gjorde maten i etapper mellan solning, läsning och sen vid 15.30, då dök Lilla Sunshine upp.
Vi körde igång nästan direkt med projektet för kvällen:
En dockfilt.
 
 
Egentligen skulle vi enligt Lilla Sunshine sy en golfklubba (lite trixigt projekt kanske, men det hade vi säkert fixat), en golfhandske och en lila keps OM VI BARA HUNNIT.

Men nu blev det ett täcke till dockan vi hann med som "enda" dagsverke.
Jag skar ut dom fyrkantiga bitarna och sen hjälptes vi åt att nåla ihop bit efter bit, sy tillsammans på symaskinen, klippa trådar och allt vad man nu gör när man syr.

Lilla Sunshines mamma blev väldigt IMPONERAD och trodde knappt sina ögon när hon såg vårat lilla alster och tyckte att det var "...ju rena rama Project Runway!"
Ja, vad ska man säga, jag skröt såklart om min lilla co-sömmerska och sa att hon var/är en naturbegåvning.
 
Lilla S nickade allvarligt och kunde bara hålla med.
Beskåda mästerverket...
 
 
 
Kaloppsen gick också hem, tre påfyllningar blev det av middagen och...
 
 
... när jag vispade mjukglass fick sötnosen slicka visparna efteråt.
Verkar som om det var gott.
 
Nu ska jag se film "Star Trek 2", vi ses imorgon igen.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0