Fixad och lugn nacke.nu...

Sitter i soffan med en brinnande nacke.
 
D-E-T  Ä-R  I-N-T-E  K-U-L!
Inte alls.
Det har blivit förvärrat idag, detta trots ganska mycket vila idag, men det brinner ändå.
Brinner, brinner, brinner.
 
Humöret är verkligen nere i skosulorna.

Känns inte bra när jag är en dag ifrån att dra till Stockholm.
Jag vill bara slita av huvudet på nån.
Skrika.
Enda fördelen med Stockholm när jag åker upp är att jag bara reser med ett ombyte, det blir flugvikt att dra runt på.
Men jag vill ha fixad och lugn nacke.nu.
 
Gah...
Nog om den skiten nu.
 
Dagen blev i alla fall långpromenad med Milou, putsade klart en fleecekofta i solen på balkongen.
I lä var det ju jättevarmt idag, så jag satt och solade och började på min Knausgård bok.
Ja, jag kunde inte vänta, den andra boken jag läser får vänta istället, det blir perfekt läs-sällskap på båtresan upp och ner till Stockholm.
 
Det var min dag det.
Den började lite bättre än den slutade, tyvärr.
 
Igår såg vi...
 
 
... nyversionen av "Den store Gatsby".
 
 
 
... med blåögde tjejtjusaren Leonardo Di Caprio i huvudrollen.
Och Leonardo har aldrig varit en snygging i mina ögon, men det konstiga är att ju mer rynkor karln får, desto snyggare blir han.
 
Och han var verkligen INTE fel i rollen som Gatsby, han fyllde faktiskt upp Robert Redfords tjusighet...
 
 
 
... men det var inte långt ifrån.
 
Jag tampas med om jag tyckte den var lika bra som orginalfilmen men kom fram till att det jag tyckt att orginalfilmen hade i känsla och nerv...
Det uppvägde denna filmen med att var mer trogen stilen i kläder och ballare scenarion och interiörer.
Så det blev jämt skägg.
 
Fast ska man BARA gå till kärleken i filmen, då vinner faktiskt den gamla versionen och ingen, då menar jag ingen, kan fylla Mia Farrows skor som Daisy.

 
Nej, Di Caprio fixade biffen som Gatsby, men tyckte inte Carey Mulligan var lika bra som Mia Farrow.
 
 
Jag ger filmen:
- tummar upp för jag bara ääääääääääälskar tidsepoken.
Älskar.
 
Nu ska jag borsta tänderna och krypa till kojs och se "Bron", imorgon blir det sjukgymnastik och ett ärende till jobbet.
Vi ses samma tid och samma kanal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0