Har lärt mig att göra TIDSINSTÄLLDA inlägg nu också...

Har lärt mig att göra TIDSINSTÄLLDA inlägg nu också...
Så att det kan komma inlägg ifall internet ligger nere, och detta är skrivet igår samtidigt som jag bloggade på sambons mobil.
Man måste ju ligga steget före, så nu får ni ett inlägg fastän jag inte är hemma och fastän vi inte har internet!
 
Igår (idag) (...fast igår, för att detta är förgjort... ) ( ... krångligt... ) ( ...skitsamma, jag fortsätter...) så var vi ju på Hällarna och gick promenad jag och Milou.
Och vad ser vi...?
En ÖRN.

En jätteörn som svävar där uppe på himlen nästan vid Kneippbyn.
 
När vi sen träffar hunden Alfons med husse får jag höra att inte mindre än TVÅ havsörnar setts till i området.
Inte bra.
 
Alltså BRA om man ser ur naturvårds-perspektiv...
DÅLIGT om man ser det från mitt perspektiv med en liten och lätt hund!

Snacka om att Milou skulle kunna vara ett lätt byte för en hungrig örn, det har ju hänt förr om man säger så.
Jag har till och med sett en örn ta en nyfödd lammunge ute i stallet där jag hade hästen, och en lammunge är lite större än Milou om vi säger så.

Och Milou, ja, hon är ju en rätt lätt liten brud att se uppifrån luften, rena rama BULLSEYE svart och vit som hon är.
Alfons husse och jag stod och pratade om det där med att örnen kan ta småhundar.
Ja, jag hade naturligtvis direkt tänkt tanken bara jag såg örnen själv, SAMT att jag tänkte:
Fan också!
Stick!
 
Kan det inte bara vara örnfritt på det enda stället jag kan släppa min hund så hon kan springa fritt i stan?
Snälla örnar...
Bara flytta.
 
Fortsättning följer i örnfrågan.
 
Nu ska jag sluta, jag hoppas detta inlägg kommer in när jag "programmerat in det" och imorgon hoppas jag att jag har internet hemma igen.
Håll tummarna, annars blir det blogg från sambons mobil igen.
Han får stå ut.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0