Idag har jag sytt massor...

Dagen har varit bra...
Bättre än gårdagen i alla fall, det har runnit av mig lite för jag har fullt upp.
 
Jag har städat och röjt.
Jag finputsade en av fleecekoftorna som jag inte hann med igår och sen började sy på en tredje medans jag väntade på att en kund skulle komma och hämta sin efter lunch.
 
Sen slängde jag ihop...
 
 
 
... en ny strandklänning!
 
Alltså jag har en "strandklänning" som är en gammal avlagd blommig kjol.
Och alla som brukar hänga med mig på playan vet vilken jag menar, den har ju typ hängt med i...???... hundra år.
Den är nästintill i trasor efter den senaste sommaren, söndertvättad och sönderanvänd den håller knappt ihop och den är d
ags att kassera med andra ord.

Så hittade jag en liten bit tyg som jag hade kvar sen två år och som var för liten för att göra något vettigt av.
PLING...
Det fick bli en enkel strandklänning att dra på och av "vid diverse ärenden" typ toa eller kanske kiosk-inköp när man är på stranden OCH FAKTISKT...
När jag fick besökare i lilla boden drog jag på mig toppen ihop med mina svart/vita zebrabyxor och denna fick bli en långtopp till byxorna, det vart jättesnyggt.
 
När jag har en overlock (tjat, tjat, där dök den upp igen jaaaa...) då lär det bli fler såna här tubtoppar.
Me like.
 
Och när jag var klar med det, så åkte jag till en kompis mamma som vill ha en fleecekofta, men hon går hemma med ett nyopererat knä så jag åkte hem och visade fleecetyger för henne.
Färgerna är ju inte riktig samma i katalog eller på nätet jämfört med verkligheten så jag har ju min lilla pärm med fleeceprover.
Så hon valde fleecetyg, vi fikade fick och sen drog jag hem igen.
 
Fortsatte sy på fleecekoftan, lagade middag och sen har vi sett Idol, nu Hollywoodfruar och sen Projekt Runway och sen...
Hoppas jag att jag kan sova så det inte blir som inatt där jag bara låg och snurrade i en evighet.
Nattinatti, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0