Summering av dagen...

Hemkommen från mycket trevligt kalas!
Det blev bl a snack om klimakteriet och annat trevlans, ja...
Det var ett barnkalas men VI KÄRRINGAR hade mycket att avhandla! 
Mer kvinnodagar/kvällar åt folket känner jag!
 
Kände faktiskt också att jag är lite sugen på att gå ut och käka lite mat och snacka lite skit med kvinnliga vänner.
Jag saknar sommarens middags- och partyliv faktiskt.
 
Sällis/promenadsällskap hem med Koss... 
Nä, nu slutar jag med smeknamnet "Kossan" här på bloggen, det håller vi privat så det inte låter fult och döper om henne till "Fröken A" istället.

Kvällen kommer bli lite tv nu, sen lite sömnad och sen vet jag inte...?
Det är bara skit på tv trots 100 miljoner kanaler på tv´n.
Grabbarna Grus kommer hem från fastlandet inatt, säkert fulladdade med stories från sina äventyr på fastlandet och Norge.
 
 
Hittade detta på Fejan, sonen och hans kusse på väg upp i någon otäck karusell.
Men det var "Kul" det sa han undefär en miljon gånger i telefonen.
Dom hade anlänt till Grönan ca klockan 12 (åkte hemifrån runt 10.30 tror jag sonen sa) vid lunch till klockan 22.00 på kvällen.
 
Att Syster-Yster ORKADE...?
Jag hade gett upp efter en kvart förmodligen.
 
Så gick jag in på "HelaGotland" för att kolla vad det stod om Kräklingbo marknad igår...
 
 

Trafikkaos på Kräklingbo marknad

Kräklingbo marknad lockar många besökare från hela ön. Bilköerna till marknaden var långa på lördagsförmiddagen.

– Jag har suttit i över en halvtimme i bilkön, säger Maud Jonsson.

På plats var även polis för att dirigera trafiken.

– En fjärdedel av ön är ju här så det behövs, det blir enorma köer, säger polisinspektör Daniel Åhlén.

Han tycker de flesta är duktiga på att följa polisens tecken.

 
 
 
LUSTIGT att det inte stod något om galna taxichaufförer som körde som galningar på fel sida vägbanan också...?
Men...
Trafikkaos var väl ordet för dagen.
Polisen som står och dirigerade trafiken var för övrigt samma polis som SKRATTADE åt våran chaufförs"Jag-har-kört-som-en-galning-bekännelse".
 
Dags för syrummet en stund, vi ses imorgon som vanligt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0